Frederik Georg Johan Poulsen og Hansine Marie Petersen i København 1859-?

Startet af Holger Kjerulf, 03 Aug 2016 - 15:24

Forrige emne - Næste emne

Holger Kjerulf

Jeg søger oplysninger om maler Frederik Georg Johan Poulsen og hans kone Hansine Marie Petersen i København/Frederiksberg.

Frederik Georg Johan Poulsen blev født 21. marts 1859 i København og døbt 5. juni 1859 i Trinitas Kirke.

Han blev gift 3. december 1882 i Frederiksberg Kirke med Hansine Marie Petersen.

Hun var født 16. marts 1864 på fødselsstiftelsen i København, og døbt samme sted 29. marts.

De fik (mindst) 3 børn:
Ellen Eline Johanne Poulsen født 14. oktober 1884, døbt i Skt. Mathæus Kirke.
Marius Karl Emil Poulsen født 14. juni 1887, døbt i Skt. Mathæus Kirke.
Julie Margrethe Olivia Poulsen, født 7. februar 1893, døbt i Skt. Johannes Kirke.

Ægteparret blev skilt i 1898, hvorefter Hansine blev gift med maler Julius Marius Olinus Andersen. De blev separeret i 1917.

Ifølge Politiets Registerblade boede Hansine Marie Petersen den 1. november i Dannebrogsgade 31B, 4.sal. Her boede hun fortsat ved fkt. 1925 – men ikke i 1930.

Ifølge Politiets Registerblade flyttede Frederik Georg Johan Poulsen fra Sundholm til Laxegade 20 i 1910. (hans efternavn blev fejlagtigt stavet Pouvlsen)

Er der nogen ved hvor og hvornår Frederik Georg Johan Poulsen og Hansine Marie Petersen døde?

Havde ægteparret flere fælles børn end de 3 nævnte?

På forhånd tak

Holger Kjerulf

Inger Toudal

#1

Julius Marius Olinus Andersens registerblad:

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=3303289&searchname=polit_adv

Ifølge oplysningerne i FT-1901 7 levende børn og 2 døde børn:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=22966#22966,2676587

- det må være Hansine Maries børn.

Det er vel Julius M.O. Andersen, der er far til Julius f. 1895, Gudmund f. 1897 og Viola f. 1899 (ifølge FT-1901)?

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Holger Kjerulf

Hej Inger

Tak for svaret.

Ja, Julius er far til de 2 børn Viola og Gudmund (begge er døbt i Skt. Mathæus Kirke).

Indtil videre har jeg kun fundet 6 børn i alt. Der må være mindst 10 tilsammen. for ud over de 7 levende og 2 døde, der nævnes i fkt 1901 fik de et barn i 1905.

Med venlig hilsen
Holger Kjerulf


Inger Toudal


København, København (Staden), Enghavevej (Lige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Enghavevej 30, matr. 383 5. Sal, 11, FT-1885, D4322
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Johan Paulsen    27    Gift    Husfader    Malersvend    Kjøbenhavn
Marie Paulsen    21    Gift    Husmoder       Kjøbenhavn
Georg Emil Marius    1½    Ugift    Barn       Kjøbenhavn
Ellen Eline Johanne    under 1 Aar    Ugift    Barn       Kjøbenhavn  

Venlig hilsen
Inger
Venlig hilsen
Inger Toudal

Holger Kjerulf

Hej Inger

Tak for det tilsendte.
Georg Emil Marius kendte jeg ikke. Men nu har jeg fundet ham i kirkebogen. Forældrene boede på Værnedamsvej.

Endnu en gang tak.

Med venlig hilsen
Holger Kjerulf