Finde en halvsøster

Startet af Kirsten Hansen, 11 Aug 2016 - 11:14

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Hansen

Har en forespørgsel

Jeg hørte  fra min mor , at min far havde en datter, som han betalte til de
første år de var gift.
Siden tror jeg denne datter blev adopteret til anden side

Her er ikke nogle årstalsoplysninger o.s.v men mit spørgsmål er om der er nogle
muligheder for at finde hende.

Hvad skal jeg vide ?
Hvor kan jeg søge i såfald ?

Kirsten Hansen

Anne Marie Holck

Du må kunne indgrænse det til en årrække, så du kan lede indenfor en specifik periode. Jeg går ud fra, at din far ikke lever mere, og i så fald kan dødsbobehandlingen indeholde oplysninger om din søster, da hun kan have været arveberettiget efter jeres far.

Kirsten Hansen

Hej Anne Marie

Tak for svaret

En tidsperiode må være: MIne forældre blev gift  23 maj 1947, og jeg ved fra min mor
at min far betalte børnepenge de første år de var gift, men at hans datter blev adopteret
til anden side. Ved adoption tror jeg ikke  hans biologiske datter var arberettiget
Jeg ved at min far ved vielsen boede hos sin mor Øster Farimagsgade 89 København Østerbro
Det er faktisk alt hvad jeg har, men jeg ved ikke hvilke kanaler jeg kan bruge for at finde ud af det

KIrsten Hansen

K. Thidemann



https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Bemærk, at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke bør videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
mvh K.Thidemann 9000

Anne Marie Holck

Citat fra: Kirsten Hansen [3238] Dato 11 Aug 2016 - 19:34
Hej Anne Marie

Tak for svaret

En tidsperiode må være: MIne forældre blev gift  23 maj 1947, og jeg ved fra min mor
at min far betalte børnepenge de første år de var gift, men at hans datter blev adopteret
til anden side. Ved adoption tror jeg ikke  hans biologiske datter var arberettiget
Jeg ved at min far ved vielsen boede hos sin mor Øster Farimagsgade 89 København Østerbro
Det er faktisk alt hvad jeg har, men jeg ved ikke hvilke kanaler jeg kan bruge for at finde ud af det

KIrsten Hansen

Hvis din søster er bortadopteret før 1956, så var hun arveberettiget efter sine biologiske forældre, medmindre adoptivforældrene frasagde sig retten på hendes vegne. Har du tjekket fødslerne på på Rigshospitalets fødselsstiftelse? Mange ugifte mødre fødte deres børn der. Og ofte står der også i kirkebøgerne både de biologiske og adoptivforældrenes navne. Der har sandsynligvis også været en faderskabssag, hvis din far har betalt børnepenge. Disse sager blev ført i det amt, hvor faderen boede, så det kunne måske også hjælpe, hvis du kan finde sådan en sag. Men ellers er informationer om adoptioner først tilgængelige efter 75 år, så den vej er ikke tilgængelig lige med det samme.

Endelig kan du jo prøve et af de fora på Facebook, hvor man kan efterlyse, og måske kender din søster sin biologiske fars navn og fødselsdato, og det kan du jo bruge som udgangspunkt.

Held og lykke med eftersøgningen, jeg håber det lykkes for dig :) Jeg kender en tilsvarende historie, som jeg har skrevet om her https://www.slaegtogdata.dk/disapps/s_d_bladet/2010_2014/2014-1%20slægt%20&%20data.pdf

Kirsten Hansen

Hej Anne Marie

Tusind tak for svaret.
Desværre her jeg ikke haft held med at printe din historie ud ,
mon der er en anden måde

Tusind tak igen

KIrsten Hansen

Anne Marie Holck

Citat fra: Kirsten Hansen [3238] Dato 11 Aug 2016 - 21:07
Hej Anne Marie

Tusind tak for svaret.
Desværre her jeg ikke haft held med at printe din historie ud ,
mon der er en anden måde

Tusind tak igen

KIrsten Hansen

Jeg kan se at en del af linket ikke er aktivt. Kopier hele linket og sæt det ind i din browser, så lykkes det nok.

Anette Eriksen

Hej Kirsten.

Kunne du opgive, hvor dine forældre er viet? Måske der skulle ledes i dette sogn, eller i sognet, hvor din far boede ved brylluppet (Sankt Andreas eller Esaias).

Mange hilsner
Anette Eriksen