forældre til 4 xtip Maren Jørgensdatter Jørgensdatter i Kirkerup sogn

Startet af Kjeld Allan Larsen, 28 Jul 2016 - 15:39

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

jeg leder efter min 5 x tipoldeforældre, forældre til 4 x tipoldemor Maren Jørgensdatter, som skulle være "væverfolk" og hedde Jørgen Christensen og Kirsten Hansdatter, således som det fremgår af nedenstående oplysninger i forbindelse med 4xtipoldemor Maren Jørgensdatters dåb og konfirmation.
Men jeg jan ikke finde yderligere spor, så det vil være skønt med hjælp

mvh
Kjeld

4 xtipoldemor Maren Jørgensdatters dåb
Kirkebog Kirkerup 1645-1752
Opslag 81, Anno 1744
Fest: Visit: Mar: (Mariæ besøgelsesdag, dvs. den 2. juli) døbt Jørgen Christensen og Kirsten Hansd: Veverfolch i Taagr: (Tågerup) Deres Datter Maren, Hende bar Hermand Jensens Hustr:
Test: Jens Jens, Matz Ols, Hans Lars, Rasmus Olsens Hustr: Søren Ibsøns H:
4 x tipoldemor Maren Jørgensdatters konfirmation
Kirkebog Jyllinge sogn 1651-1814
Opslag 132, 1759, 2) af Gundsømagle Sogn
Maren JørgensDatter, afg. Jørgen Christens: Datter/15 Aar, kand foruden Cat(hekismus), Forkl(aring), 7 Dav(ids) Psalm. følgende Kirke Ps. 1) O Gud ske lov til evig tid, 2) Gud hellig Aand i Troe

Else Skovbo Jensen

Du skriver jo selv, at Marens far er afg. altså død ved Marens konfirmation,  så han må kunne findes i sognet.
mvh
Else

Klaus Guldager

Der en Maren nogle år før:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?epid=17116722#152764,25437586
opsl 57
1739
højre side  nr.3
Maren
Jørgen Christens Væver og Kirsten Hansdatter

Jeg tænkte at fadderne nogle år tidligere kunne være nyttige, men har ikke noget bud.

Mvh
Klaus


Kjeld Allan Larsen

hej Else og Klaus

Tak for jeres bidrag.
Nu fik jeg da et tidligere barn, også med navnet Maren, så hun må jo være begravet inden min 4 x tipoldemor Marens dåb.
Og jeg fandt min 5 x tipoldefar Jørgen Christensens begravelse i opslag 111, idet han blev begravet den 28. januar 1748 i en alder af 40 år.

mvh
Kjeld

Kjeld Allan Larsen

jeg har nu fundet den første datter Marens begravelse i 1740 (opslag 108 i kirkebogen for Kirkerup sogn 1645-1752), men jeg kan ikke finde yderligere data, eksempelvis Jørgen Christensens og Kirsten Hansdatters vielse eller flere børns fødsel, men Jørgen bliver jo begravet i Kirkerup sogn 1748 i en alder af 40 år, så det burde være muligt at finde flere oplysninger
måske kan andre hjælpe?
mvh
Kjeld