Mariane Jensdatter død 10 jan 1830 Harboøre sogn vandfuld herred Ringkøbing amt

Startet af Jens Møller Nielsen, 01 Jul 2016 - 20:48

Forrige emne - Næste emne

Jens Møller Nielsen

Kære hjælper. I ovennævnte kirkebog 1828-46 opslag 107 er Mariane død , gift med Peder Christensen. Det har ikke været mig mulig at finde Mariane`s fødsel og vielse med Peder. Hjælp søges. Med venlig hilsen Jens

Arne Feldborg

Jeg læser ægtefællen som Peder Ørum? I så fald er de viet i Harboørre i 1804.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Gitte Johansen

Ringkøbing, Vandfuld, Harboør, Synder Sognet, , 33, FT-1801, a0257
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Christen Larsen Ørum   56   gift   husbonde   Boelsbeboer og fisker   
Zidsel Christensdatter   57   gift   hans kone      
Jens Christensen   36   gift   deres søn   Fisker   
Kirsten Pedersdatter   23   gift   hans kone      
Peder Christensen   31   ugift   husbondens barn   Udkom. matros   
Christen Christensen   33   ugift   husbondens barn   Udkom. matros   
Mariane Christensdatter   23   ugift   husbondens barn      
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jens Møller Nielsen

Kære Gitte og Arne. Tak for jeres oplysninger, Arne du har fundet vielsen 19 nov. 1804, men Gitte du har forvirret mig , den folketælling fra 1801 fører mig på et andet spor til Peder`s forældre nemlig:

Samtlige personer i husstanden
Ringkøbing, Vandfuld, Harboør, Stausholm, , 31, FT-1787, A0252 
Christen Larsen 38 gift Mand Gaardfæster 
Zidsel Christensdatter 44 gift Hans kone   
Jens Christensen 22 ugift ægte barn af konens første ægteskab   
Ch. Christensen 17 ugift ægte barn af konens første ægteskab   
Peder Christensen 15 ugift ægte barn af konens første ægteskab   
Ane Christensdatter 13 ugift ægte barn af konens første ægteskab   
Ane Christensdatter 10 ugift ægte barn af konens første ægteskab   
Mariane Christensdatter 6 ugift ægte barn af konens første ægteskab
Det er Ørum navnet der giver mig troen på at du Gitte er på den rigtige Peder
Jeg har Peder som døbt 3 nov. 1771 (Harboøre 1738-1779 opslag 62) og der er faderen Christen Ørum. Tak for det Gitte.
Men hvor er Mariane nu født , det må være i Harboøre, da Arne nu har fundet vielsen i Harboøre ,
Tak Arne.
Jeg må søge videre, god weekend og tak ,Jens

Jens Møller Nielsen

Kære Hjælper. Jeg tro jeg har fundet Mariane`s forældre. Jeg har fundet en Mariane Jensdatter født i Engbjerg (Harboøre sogn Vandfuld herred Ringkøbing amt) 15 marts 1778 (1738-79 opslag 8) . Forældrene er Jens Pedersen Weiling og Kirstine Laursdatter. Kirstine er Jens Pedersen`s hustru nr. 3. Hustru nr 1 er Maren Simonsdatter (gift 21 sept.1770 - død 5 jan. 1773). Hustru nr.2 er Anne Larsdatter (gift 3 dec. 1773 - død 14 nov. 1773) . Det har ikke været mig mulig at finde ægteskab nr. 3 med Mariane Jensdatters moder Kirstine Laursdatter, hun er død d. 10 dec. 1786  7 dage før Jens Pedersen Weyling, der er død 17 dec. 1786 (Harboøre 1779-1816 opslag 6). der er flere børn i familien, men flere er døde kort efter fødselen. Som skrevet har jeg ikke fundet vielsen , men det skyldes måske at børnene en flyttet til andre sogne  efter forældrenes død (Adopteret). Hvis nogen har en ide til at finde vielsen så tak. Mvh. Jens