Skibsfører Martin Hansen f. 1784 i Sønderborg

Startet af Jytte Munch, 10 Jul 2016 - 14:08

Forrige emne - Næste emne

Jytte Munch

Min 2 x tipoldefar Martin Hansen f. ca. 1784 gift med Sophie Dorothea Heimbügel f. ca. 1778 i Sønderborg.

Deres søn - min tipoldefar Hans Martin Hansen f. 29.10.1809 i Sønderborg
blev den 09.03.1838 gift i Bregninge kirke, Taasinge med Anne Marie Larsdatter Smidt f. 08.06.1816.

Mon nogen kan hjælpe mig med at finde Martin Hansens familie - evt. i Sønderborg.
Mvh  Jytte Munch

Hanne C. Christensen

Hej Jytte.

Der er noget galt med årstallene i dit opslag.

Efter det du skriver, så skulle Sophie Dorothea Heimbügel være ca. 10 år gammel ved sønnens fødsel.

Kender du ægteparrets 2 døtre?  (Det kan næsten ikke være andre med den navnekombination).
Se dette link fra Nordborg lokalarkivs database http://historisknordborg.dk/Webtrees/individual.php?pid=I20782&ged=Jens%20Hansen%20M%C3%B8ller
Ifølge denne er Dorothea Heimbügel hos datteren i Nordborg ved Folketællingen i 1845.

I 2012 var der en tydning af Hans Heimbügels død - se https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php?topic=32356.0

Et lille tip:
I mange af kirkebøgerne i Sønderborg er der bagest et navneregister. Måske kan du ad den vej finde ud af mere.

Eller kontakt lokalarkivet i Sønderborg - se www.skla.dk for kontaktoplysninger.

Med venlig hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Sydslesvig, Husbyharde, Rüllschau, Ruhnmark, , 3., FT-1803, C1171
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Asmus Hansen   66   Verheir.   Mann   lebt auf der Abnahme   
Catharina Thomsen   65   Verheir.   Dessen Frau   lebt auf der Abnahme   
Asmus Hansen   5   Unverheir.   Enkel      
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Jytte Munch

Hej Gitte Johansen.

Tusinde tak og jeg undskylder.

Har ikke været helt med på, hvordan systemet "Aneefterlysning" virker med indlæg/svar.
Og jeg har da været kørt helt af sporet men må jo se at komme op på rette vej igen.

Mange tak for at du vendte tilbage til mig.

Venlig hilsen

Jytte Munch

Gitte Johansen

Hej Jytte

Det er bare helt fint.

Jeg kan desværre ikke hjælpe med Martin og forældre, da det skal findes i Tyskland.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com