Caroline Henriette Henrichsen og evt. søn Claudius Thorvald Henriksen

Startet af Ea Anild, 03 Jul 2016 - 17:32

Forrige emne - Næste emne

Ea Anild

 ???Fødsel og Dåb AO Holmen 1793 - 1805 opslag 400 Caroline Henriette født 11 oktober 1804


Hej  :)

http://ao.salldata.dk/vis1.php?side=400&bsid=151560&kb=K%C3%B8benhavn+amt%2C+Sokkelund%2C+Holmen%2C+1793-1805+F+%28EM%29


Jeg vil meget gerne have hjælp til, om jeg har fat i den rigtige person.  Caroline Henriette Henrichsen er hende der senere bliver mor til




et "uægte" barn Claudius Thoval  (Thorvald Henriksen)  født på den Kongelige Fødselsstiftelse.

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=148964&side=193

Jeg ved at hans mor hedder Caroline Henriette Henrichsen. Men om det er hende jeg har fat i er jeg lidt usikker på.  Jeg ved også at hun tager barnet med til bedstemoderen.  

Med venlig hilsen
Ea Anild



Bente Wanning

Venlig hilsen
Bente Wanning 
Hjørring amt <Skæve<Voer<Astrup<Åsted sogne
Hals Arkiv 9370
Medlem af DS Danmark -

Ea Anild

Hej Bente Wanning Poulsen

Ja, det er ham Claudius Thorvald Henriksen og ham har jeg styr på. Men det jeg er lidt usikker på er, om det er den rigtige mor.   

I udsættelses protokollen står der, at hans mor hedder Caroline Henriette Hendriksen og at hun henter barnet og tager til sin bedstemor enke efter smed Olsen i Gammel Mønt 162, 4. sal. (så begge hendes bedsteforældre har været smed)
Men jeg kan ikke finde nogen  i Gammel Mønt.  Jeg tror at, at hun måske kan være den rigtige, da flere af min slægt er døbt i Holmens Sogn og hendes far er smed og jeg tænker, at han arbejder på skibsværftet.
Men jeg ville gerne være helt sikker på moderen.


Med venlig hilsen 
Ea Anild




Ea Anild

Hej  :)

Jeg har fundet nogle, som måske kan være hendes forældre, det er netop det jeg er usikker
på. (om Caroline Henriette er den rigtige).

Anders Henrichsen og Ellen Christiansdatter.  Jeg har fundet deres vielse og de er også forældre til Caroline Henriette Henrichsen.

De tidligere link.


Med venlig hilsen
Ea Anild