Opslag ønskes i ORIGINAL kirkebog (papir) på Rigsarkivet København

Startet af Hanne C. Christensen, 28 Apr 2016 - 21:02

Forrige emne - Næste emne

Hanne C. Christensen

Det drejer sig om kirkebogen for Finderup sogn, Holbæk amt, hvor dele af teksten er sort og ulæselig i scanningen på www.sa.dk

Det drejer sig om dåbsindførsel nr. 1 i 1886: Hans Peter Johnsen.

Problemet er, at dele af teksten i spalten "Forældre" mangler / er sort i scanningen af hovedministerialbogen ( direkte link til siden: https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=203565#203565,38607720 ).

Det samme gør sig gældende i spalten "Anmærkninger", hvor der tilsyneladende mangler tekst / teksten er sort.

Jeg har set samme indførsel i kontraministerialbogen (direkte link til siden:  https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=149463#149463,24721522 ), men denne indførsel indeholder ikke de samme oplysninger.

Jeg ønsker mig en afskrift af de 2 nævnte felter og/eller et digitalt billede af indførslen.


Med venlig hilsen

Hanne Christensen
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Inge-Lise Trampedach

http://ao.salldata.dk/index.php?type=kb&n1=Holb%C3%A6k&n2=&n3=Finderup

KB: Holbæk, Løve, Finderup 1870-1891 FKVD (HM), opslag 54, her anmærkningen læselig.

KB: Holbæk, Løve, Finderup 1870-1892 FKVD (KM), opslag 52, her står moderen tydeligt, men ingen anmærkning-

Venlig hilsen
Inge-Lise Trampedach
4130 Viby Sjælland
Indtaster på Politiets Registerblade http://www.politietsregisterblade.dk/
Indtaster på: www.marstallere.dk
Indtaster på Københavnske  Begrav

Hanne C. Christensen

Hej Inge-Lise.

Tak for linket til Hovedministerialbogen via AO.Salldata.

Det løser bare ikke mit problem, da AO.Salldata slår op i nøjagtig den samme kilde på Rigsarkivet som ArkivalierOnline gør og som jeg har oplyst link til i min efterlysning.

Jeg vil gerne vide:
1) hos hvem moderen opholdt sig ved barnets fødsel, og
2) hvad står der om barnefaderen i sidste spalte, hvor det virker som om, der mangler et par bogstaver i kanten.

Det kan jeg ikke læse i hovedministerialbogen, fordi det er farvet sort ved scanningen - og oplysningerne står ikke i kontraministerialbogen (se mine links).

Jeg kan godt læse den tekst, der er synlig i begge kirkebøger.

Med venlig hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Hanne C. Christensen

Det er en ny uge, og jeg rykker lige teksten op.

Hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Tine Susanne Olsen

ha en god dag
venlig hilsen
Tine Olsen
er medlem af DS-Faxe  det koster 150kr
medlem af Danske Slægtsforskere er du  det koster kun 290.kr

Hanne C. Christensen

Hej Tina.

Nej - jeg har ikke fejlmeldt det til AO af følgende grunde:

1) Det er en gammel scanning. Der er flere gange meldt ud fra AO/SA, at de ikke bliver lavet om.

2) Jeg har for 4 uger siden, 3 måneder, 5½ måned og 8 måneder siden fejlmeldt flere andre småting via mail og www. Og jeg har ikke hørt noget til det siden - ikke en gang en automatisk svar-mail. Rettet er det heller ikke blevet i mellemtiden.

Så er det ligesom lysten til at fejlmelde noget ikke er synderlig stor.

Hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg er meget stadig interesseret i opslag i papirudgaven af kirkebøgerne, der er nævnt i mit første indlæg.

Jeg harhar nu haft kontakt til Rigsarkivet, der har bekræftet, at ny-scanning af kirkebøger kun vil ske i meget særlige tilfælde. Der er ingen bevilling til det og de har gang i andet.

Samtidig spurgte jeg, om det kunne lade sig gøre, at sende kirkebogen til et andet landsarkiv - svaret var, at det ikke var sandsynligt og at der skulle særlige argumenter til, før det kunne lade sig gøre.

Jeg har desværre ikke mulighed for, at tage til København.

Med venlig hilsen
Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk

Hanne C. Christensen

Hej.

Jeg rykker lige dette ønske om opslag op, da mit "problem" endnu ikke er løst.

Med venlig hilsen

Hanne Christensen.
Forsker hovedsagligt i det østlige Sønderjylland med grene til Tyskland, samt primært Jylland og Fyn.
Er pt. optaget af 1. verdenskrig - se www.denstorekrig1914-1918.dk