kan ikke finde William Christian Sørensen i lægdsrullen

Startet af Anita Møller Jensen, 20 Jun 2016 - 10:32

Forrige emne - Næste emne

Anita Møller Jensen

Hvorfor kan jeg ikke finde William Christian Sørensen i lægdsrullen?

Det ved jeg om ham fra fødsel til 1890:
William Christian Sørensen er født den 21/4 1857 i Givskud sogn. Han er søn af Søren Pedersen og Karen Nielsen.
Dåb: den 21/6 1857 i Givskud kirke.
I 1890 var han daglejer hos Peder Kristensen i Hørup by.

Karen Andersen er  født den 22/12 1855 i Jelling sogn. Hun er datter af Anders Peter Christensen og Ane Dorthea Christensdatter.

William Christian Sørensen og Karen Andersen bliver viet den 23/11 1883 i Brande Kirke

William Christian Sørensen og Karen Andersen køber i 1884 ejendommen matr. Nr. 11a på Skovbølling mark i Jelling sogn. Gården hedder i dag Salmebo og er et Keramik værksted.

I 1890 havde de en 13 årige dreng ved navn Karl Andersen i Pleje.

Jeg har søgt i Givskud, Jelling, Brande. Måske har jeg stirret mig blind på ham?

Mvh. Anita

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Inger Toudal


Vejle, Tørrild, Jelling, Jelling By, en Gaard, 10, FT-1880, c5346
Navn:     Alder:     Civilstand:       Stilling i husstanden:       Erhverv:       Fødested:
Peder Stærk Hansen    41    Ugift    Gaardeier       Stenderup Sogn, Veile Amt
Viliam Krestian Sørensen    22    Ugift    Tjenestefolk       Givskud Sogn, Veile Amt
Hans Thorkild Jensen    14    Ugift    Tjenestefolk       Her i Sognet
Mette Kirstine Jørgensen Hat    16    Ugift    Tjenestefolk       Hornsyld Sogn, Veile Amt
Søren Kristian Krestensen    61    Enkemand    Huusfader og Gaardeier       Her i Sognet
Hans Kristian Sørensen    30    Ugift    Mandens Søn       Her i Sognet
Sæverine Rasmussen    24    Ugift    Huusbestyrerinde       Brudager Sogn, Svendborg Amt

Venlig hilsen
Inger Toudal
Venlig hilsen
Inger Toudal

Anita Møller Jensen

Tak Gitte og Inger

Jeg havde stirret mig blind på siderne ;)