Død i Singapore i 1920 og begravet der- hvor noteret i DK?

Startet af Ulla Frost, 08 Jun 2016 - 20:53

Forrige emne - Næste emne

Ulla Frost

Jeg vil gerne spørge, om danskere, der er døde  i udlandet og er blevet begravet der, slet ikke registreres i nogen dansk kirkebog?
Min mormor - Else Henriette Dahl født Hansen d. 6.11.1889 i Frederiksborggade 26, København, og med sidste bopæl i Valby- Dronning Dagmars allé 22, st. Valby, inden hun med de to yngste sejlede til Singapore i beg. af september i 1920 med MS Panama, for at slutte sig til sin mand, som er udstationeret der.
Hun ankommer til Singapore en uge ind i oktober med børnene. Hun er blevet syg under den lange og varme rejse og dør i Singapore d. 14.12.1920. Formodentligt af tyfus.
Hun bliver begravet i Singapore- jeg har et billede af gravstenen. Og min morfar bliver derude i 2 år yderligere.

Bliver det slet ikke registreret i DK, at hun er død?

Jeg har ledt i flere kirkebøger omkring sidste bopæl og hendes forældres i Frederiksborggade, men kan intet finde.
Kan nogen hjælpe mig?

mvh Ulla Frost

Eva Morfiadakis

Hej,

Jag har sett att danskar som dött utomlands har blivit antecknade i, nu är mitt minne lite kort, antingen i Sankt Johannes stiftelsens bok eller om de var i Almindelig hospitals bok.

Jag minns en liten dansk flicka som dog i en tågolycka i Ryssland på 1920-talet.

Eva M
Eva M

Ulla Frost

Tak, men hun er desværre ingen af stederne.
mvh Ulla