Hvor finder jeg oplysninger om en ejendom.

Startet af Jørgen Chr., 07 Jun 2016 - 10:36

Forrige emne - Næste emne

Jørgen Chr.

Hej.

I et par andre indlæg har jeg søgt efter oplysninger om, hvor og hvornår Anna Catharina Christensdatter døde.

Det sidste, jeg har om hende, er:

svendborg, Langelands Sønder, Tryggelev, Tryggeløv, et huus, 85, FT-1860, B0502
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Anne Kathrine Christensdatter 51 Enke(mand) eier huset  Humble sogn 
Hanne Frederiksen 15 Ugift hendes datter  her i sognet [Tryggeløv] 
Christian Johansen Behrends 3 Ugift hendes pleiesøn  dto [Tryggeløv

Som det fremgår heraf, ejer Anna (Anne) et huus i Tryggelev i 1860.  John Dam Sørensen har i et svar fortalt, hvorledes ovennævnte datter Hanne blev gift i Rudkøbing i 1869 og rejste til USA i slutningen af samme år.  Hendes mand var rejst i forvejen nogle få dage før Hanne.  Jørgen Frølner har ligeledes i et svar til mig fortalt om Hanne's mands død og sendt billeder af hans gravsten.

Da jeg ikke har kunnet finde, hvor og hvornår moderen Anne døde, er hun, som antydet af John måske også stukket af til USA.  Jeg har imidlertid ikke kunnet finde hende hos DDD's udvandrede. 

Da Anna (Anne), som sagt og angivet ovenfor, ejede et hus i Tryggelev kunne oplysninger om, hvornår Anna solgte huset, hvis hun nåede det, inden hun døde, og til hvem, hjælpe mig til at komme videre med at prøve at finde oplysninger om Anna's videre færden efter 1860 (folketællingsåret).  Jeg har aldrig prøvet at finde ud af, hvor man kan finde oplysninger om f.eks. et sådant hussalg.  Det er derfor, jeg her søger om hjælp hos jer derude for at høre, om der er nogen af jer, der kan fortælle mig, hvad jeg skal gøre.

Spændende om jeg hører fra jer.

De venligste hilsener.

Jørgen

Heidi Ilsoee

Hvis du kan finde adresse eller gerne ejerlav og matrikelnummer, så kan tinglysningen måske hjælpe dig. De tager dog et gebyr herfor på ca. 200,- mener jeg.

Heidi

Egon Sørensen

Hej!

Det er ikke et svar på dit spørgsmål. Men Hanne Frederiksen fik en datter i Humble 1867 hun blev siden gift med barnefaderen i Rudkøbing, men jeg kan ikke finde at denne datter rejser med til USA.

http://ao.salldata.dk/vis1.php?bsid=179573&side=140&zoom=51.02040816326531 nr. 32

Mvh.

Egon Sørensen

Jørgen Chr.

Kære Heidi.

Tak for dit svar. Det er en god ide, du skriver om men, jeg har desværre ingen referencer udover FT-1860 og så nummeret i gårdenes nævnte rækkefølge, i dette tilfælde 85.

Kære Egon.

Ja, dig kan man altid regne med finder og skriver om de guldkorn, du har fundet.  Jeg er dig virkelig taknemmelig for din oplysning om den uægte datter, så tusind tak for det.  Det viser sig, at det fremprovokerer endnu et spørgsmål nemlig, hvad blev der af denne datter.  Jeg kan heller ikke finde oplysninger om,  om hun er taget med til USA.  Yderligere har jeg, inden jeg skriver dette, prøvet, om jeg kunne finde hende død, inden forældrene rejste til USA i slutningen af 1969, og om hun skulle være konfirmeret i Humble eller Rudkøbing men, heller ikke dette gav noget resultat.  Men jeg er glad for, at du fandt hende til mig, for jo mere fuldendt bliver træet.

De allervenligste hilsener til jer begge to og mere tak for jeres ulejlighed.

Jørgen


Kirsten Andersen

#5
Hej

Måske dette opslag kan hjælpe dig. der kan du søge på matrikelnummer eller adresse, hvis du har dem

http://kmswww3.kms.dk/kortpaanettet/

VH. Kirsten
Kirsten

Else Skovbo Jensen

Hej
måske kan du finde noget her, evt. søg på Frederik Pedersen hendes mand
http://arkivalielister.dis-danmark.dk/ao_alt_vis_navne.php?stil=2&navn=Langeland+Herredsfoged&sort=a&max=1


Svendborg, Langelands Sønder, Tryggelev, Tryggelev By, et Hus, 86, FT-1850, D2997

Frederik Pedersen 61 Gift  Husfader, Daglønner Magleby, Svendorg Amt 
Ane Christensen 41 Gift  hans Kone Humble, Svendborg Amt 
Jacob Frederiksen 11 Ugift  deres Barn *her i Sognet 
Ansine Frederiksen 8 Ugift  deres Barn *her i Sognet 
Hanne Frederiksen 5 Ugift  deres Barn *her i Sognet 


http://hkpn.gst.dk/


med venlig hilsen
Else

Jørgen Chr.

Kære Peter, Kirsten og Else.

En ny dag er begyndt, og jeg ser til min store, store glæde, at I har været så venlige at sende mig nogle meget, meget vigtige oplysninger og forslag til, så jeg måske kan komme videre.  I skal have tusind tak for jeres venlighed og hjælpsomhed.

Alle tre svar giver mig mulighed for at søge en del steder, hvad jeg glæder mig vildt til at komme i gang med. 

Peter, det var da pudsigt, at en anden, Christian, har samme problem som jeg og forfattet et indlæg på samme tid som mit.  Jeg vil nu nærlæse, hvad han har fået ud af det for at se, om der er noget, jeg kan bruge.

Til jer, Kirsten og Else, kan jeg umiddelbart se, at I er inde på noget af det samme.  Else har dog givet nogle flere henvisninger men, begge jeres oplysninger har stor værdi for mig, så også med dem vil jeg kunne få en del tid til at gå.

Min nysgerrighed er dog så stor, at jeg har været LIDT inde på alle jer tres forslag, og jeg kan se store muligheder for at finde noget brugbart, hurra.

Da jeg var inde på Else's henvisning til http://hkpn.gst.dk, fandt jeg under Navneregister til skifteprotokol 1851-1861 henvisning til skifte efter Frederik Pedersen.  Det er spændende, om jeg kan finde selve skiftet, for jeg kan ikke umiddelbart se, hvor jeg skal finde dem, da der ikke synes at være "afsnit" med dem.  Men det er så yderligere en opgave for mig at finde ud af.

Kære alle tre, endnu en gang tusind, tusind tak for jeres ulejlighed og hjælpsomhed.

De venligste hilsener til jer alle tre samt et stoooooort knus til hver af damerne.

Jørgen