Indbinding af slægtsbog og indstilling af margener

Startet af Kirsten Pia Pedersen, 02 Jun 2016 - 18:28

Forrige emne - Næste emne

Kirsten Pia Pedersen

Hej

Jeg vil have indbundet en slægtsbog. Er der nogen, der kan anbefale hvilke margener man skal vælge til det?

Mvh Kirsten Pia Pedersen

Christian Konstmann Autzen

Margeners bredde - altid et godt spørgsmål.

Men generelt er det vel sådan, at for at kunne lette læsningen af en bog, så må liniebredden ikke være for stor; man skal nærmest kunne overse linien for at give en god læsbarhed.

Et forslag kune være, at du prøver at læse forskellige bøger, og hvor linielængden er forskellig.

Ellers - lav en god margen, venstre side, for så behøver du ikke at "brække" bogen alt for meget for at kunne læse i den, og ikke mindst i venstre del af siden.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Harris Knudsen

En bogs layout og herunder margen afhænger af mange ting, sidestørrelse, typografi, spalter, billeder og bogens stil. Som det allerede er foreslået er det en god ide at finde en bog der passer i størrelsen og hvor du synes om opsætningen og så kopierer denne men lav en prøveudskrift af en eller to sider med din egen tekst.
På min hjemmeside har jeg nogle forskellige "lav selv" bøger måske kan du finde noget brugbart her
http://www.harrisknudsen.dk