selvmord i 1964 og indføjelse i Kirkebog

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 29 Maj 2016 - 21:23

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Jeg skal høre om nogle af jer ved om man blev indførst specielt i kirkebogen under døde, hvis man havde begået selvmord..

Leder efter en der døde sådan i  1964 og ikke findes i kirkebogen... jordpåkastelse i 3. jan 1965 i Gladsaxe kirke... men ikke at finde i kirkebogen.. kun på en attest..??

mvh
Sanne B. Andersen

Gitte Lund

Hej

På det tidspunkt nyere tid er døde ved selvmord anført i kirkebogen som alle andre.

Men har du ikke lidt flere oplysninger?

Vh Gitte Lund

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

jo jeg har lidt flere oplysninger, men er i tvivl om jeg skal skrive dem her offentligt... det er jo en der er død i 1964.

jordpåkastelse i Gladsaxe krematoriom den 3/1 -1965 og døde i slutningen af december 1964. Jeg har ledt i Gladsaxe kirke uden held og i Lundtoftekirke ( da manden bliver begravet her kun 14 dage før) men heller ikke her står hun nævnt... synes det er underligt hun ikke er at finde... hun hedder Camilla. De boede i Bagsværd på dødstidspunktet.

mvh

Sanne B. Andersen

Ingelise Edelfeldt Jacobsen

Hej Sanne

Se Gentofte døde 1964-1967, opslag 159.

mvh Ingelise Jacobsen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Ingelise

tak for hjælpen... jeg synes ellers jeg havde været Gentofte igennem også, men tak ihvertfald.. nu har jeg da styr på det.

mvh
Sanne B. Andersen

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

Nu spørger jeg ind til det her igen...

Camilla Elise Marie er godt nok at finde i Kirkebogen Gentofte sogn opslag 159, men efter en kontakt til Gentofte kirkegårdskontor, så oplyses det at hun ikke har været bisat eller begravet i en af de 4 kirker der har tilknytning dertil... altså hverken Hellrup, Mariebjerg, Ordrup eller Gentofte kirkegårde...
Hun står på dødsattesten at der sket jordpåkastelse i Gladsaxe krematorium men ikke hvor hun blev begravet den 3. jan 1964.. hun boede da i Bagsværd. Jeg har ikke kunnet finde hende i Gladsaxe eller Bagsværd. Kirkegårdskontoret har desværre lukket nu, men har skrevet og forespurgt.

Henry hendes mand døde også i dec 1964 og på dødsattesten står der han skulle være begravet på Lundtofte kirkegård, det er han så ikke efter en snak med kirkegårdskontoret.... og hvorfor det står på dødsattesten ved jeg ikke... så ham kan jeg heller ikke finde...

jeg kan finde en søn begravet på Lundtofte kirkegård, men ikke forældrene.

Nogen gode ideer... eller nogen der har deres gang på disse kirkegårde og ved noget.. eller...

mvh
Sanne B. Andersen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Gitte

tak for linket.. så  blev han da fundet... og ja ved nærmere eftersyn i Gentofte kirkebog, står der jo ved Camilla at hun for jordpåkastelse i Gladsaxe krematorium, så hun er sandsynligvis sat ved siden af sin mand der...

jeg afventer svar fra kirkegården i morgen...

tak for hjælpen.

mvh

Sanne B. Andersen


Sanne Borgstrøm Andersen

Hej John

Tak for linket til Nybrogård.

Jeg har nu fået bekræftet at de begge er begravet på Gladsaxe kirkegård. Hvorfor Camilla så ikke står under døde der, ved jeg ikke og kan jeg ikke få svar på... og på Henry´s dødsattest står der tydeligt at han er begravet Lundtofte kirkegård... men ja...

alle skal have tak for hjælpen.

mvh
Sanne Borgstrøm Andersen