børn af min 5xtipoldeforældre smeden Gregers Hansen og Maren Laursdatter Skuldel

Startet af Kjeld Allan Larsen, 24 Maj 2016 - 17:36

Forrige emne - Næste emne

Kjeld Allan Larsen

der er et hul i registreringen af min 5 x tipoldeforældre smeden Gregers Hansen og Maren Laursdatter på Selsø gods i Skuldelev sogn
Første barn ser ud til at være min 4 x tipoldefar Jens Gregersen, der må være født omkring 1725 (begravet den 6. september 1786 i en alder af 61 år), og dernæst er der registreret to døtre, Anne Cathrine og Anne Kierstine, som i førlge deres konfirmation må være født henholdsvis 1732 og 1734. Der må være født nogle børn mellem 1725 og 1732, sansynligvis i et nabosogn, da min 5 x tipoldefar Gregers Hansen var smed og derfor kunne være ret mobil. Men jeg har heller ikke fundet spor af hans forældre.

Men måske kan jeg få nogle tip fra mine dygtige kolleger?

mvh

Kjeld


5 x tipoldeforældre – Jens Gregersens forældre: Gregers Hansen og Maren Laursdatter

5 x tipoldeforældre Greges Hansen og Maren Laursdatter fik mindst fem børn

Sønnen Jens Gregersen, 4 x tipoldefar, blev født omkring 1725 og blev begravet den 6. september 61 år gammel i Skuldelev sogn

Døtrene Anne Cathrine og Anne Kierstine født henholdsvis ca. 1732 og ca. 1734 og blev begge konfirmeret i Skuldelev sogn i 1750:
Kirkebog Skuldelev sogn, Frederiksborg amt 1737-1802
Opslag 5, 1750 Søndagen efter Paaske (dvs. den 5. april)
Anne Cathrine 18. aar, Gregers Smeds
Anne Kierstine 16. aar, Gregers Smeds


Klaus Guldager


Kjeld Allan Larsen

jo, desværre
det første barn af Gregers Hansen, hvis dåb kan ses i kirkebogen for Skuldelev sogn, er sønnen Mads, som  blev døbt den 13. september 1739 og blev begravet den 20. december samme år.

mvh
Kjeld