oplysning om Henry Ejner Thomsen fundet i Danish Family Search - lægdsrulle 1931

Startet af Hanne Westphal, 18 Feb 2016 - 13:27

Forrige emne - Næste emne

Hanne Westphal

Når jeg skriver Henry Ejner Thomsen i Danish Family Search kommer følgende frem:
lægdsrulle 1931 lægd 1 Bogstav C løbenummer 45 der står også at han er født i Gjellerup.

Men jeg har forsøgt at finde ham på forskellige måder men forgæves......hvad gør jeg mon galt?

Jeg har længe ledt efter en af samme navn nemlig Henry Ejnar Thomsen f.7.nov.1913 og døbt 7.dec 1913 i Gjellerup s.a. Karl Thomsen og Maren Lauridsen. De er flyttet en del rundt indtil at Karl dør i 1920 og i
FT 1916 finder jeg hele familien i Rind. Der er han bare Henry. Siden har jeg ikke kunne finde oplysninger på ham.....jeg troede han var død. Hans storesøster Karen f.1910 (min afdøde svigermor) har aldrig nævnt en bror med navnet Henry. Efter far Karls død flytter Karen til Sjælland med børnene og de kommer ud og tjene forskellige steder. Men Henry har været et mysterie indtil jeg får øje på ovenstående . Jeg må formode at han levet hvis han står i en lægdsrulle i 1931.
Er der en "ørn" i lægdsruller som kan hjælpe.

Venlig hilsen Hanne Westphal

P.S. en søn af samme navn er født i 1909 og død 3 år gl.

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Hanne Westphal

FANTASTISK!!!! Tak til dig Gitte så levede han i 1931 i Ribe
Nu har jeg lidt at gå efter
Hilsen Hanne

Hanne Westphal

Så kom jeg ikke længere ......jeg er på bar bund Henry Ejner er 18 og hvad blev der af ham.  Hans far døde i 1920 i Gjellerup og hans mor og søskende er rejst til Sjælland. Jeg finder mor i Nr. Flakkebjerg i 1930 ved Sorø hvor hun bor med en ny mand Lauritz Petersen og de 2 yngste børn Rosa og Karl Egon. Men de må være flytte til Sjælland før for i 1924 bliver en søster, min svigermor Karen konfirmeret i Tjæreby ved Skelskør.
Jeg har d.d.fundet den 1. Henry Ejners dødsannonce 1912 i en af de gamle aviser lagt ud på Mediestream.dk men HVOR BLEV NR.2 AF?????

Hilsen Hanne Westphal