Hjælp til Karoline Vilhelmine Sara Agathe Nielsens død

Startet af Charlotte Thomsen, 17 Maj 2016 - 11:16

Forrige emne - Næste emne

Charlotte Thomsen

Jeg leder efter min tipoldemors død og håber nogen kan hjælpe mig.

Hun hed Karoline Vilhelmine Sara Agathe Nielsen. Hun er født d. 9. januar 1885 i Århus Domsogn. Hun bliver gift med Christen Christensen (Brandt) 2. maj 1905 i Heden sogn. De bliver senere skilt.

Sammen får de følgende børn:

I Højslev sogn Niels Kristian Kristensen, 11. september 1905 og i Thisted Else Marie Christensen, 18. juli 1921. Else Marie bliver konfirmeret i Thisted sogn d. 18. feb 1935, hvor deres adresse hedder Nørregade 35 og hvor Christen Christensen (Brandt) står som afdød - han dør 2. nov 1932 i Århus (står i kirkebogen for Thisted).

Karoline og Christen får ud over de nævnte også 3 eller 4 andre børn, men de er født tidligere end Else Marie, så her er ikke andre oplysninger at hente.

Her ender mine spor. Jeg har et billede af Karoline Vilhelmine, hvor teksten bag på godt kunne tyde på, at hun dør omkring 60erne og muligvis i København, men disse oplysninger er ikke sikre.

Håber I kan hjælpe mig.

Mvh Charlotte Thomsen


Mette R Francke

Hei

Er hun nevnt ved barnas vielse eller som fadder ved barnebarnas dåp ?

Mette
Mette R Francke

Charlotte Thomsen

Hej Mette

Tak for dit spørgsmål.

Ja, Karoline er nævnt ved barnebarnet Doris Kristensens døb 17. juli 1939. Her står hun som Enke Karoline Kristensen af Thisted. Har ikke kunnet finde hendes navn andre steder - heller ikke som ovenstående Kristensen eller Christensen.

Charlotte