Leder: Ib Nielsen, 13-04-1923, Aarhus amt

Startet af Sarah Hansen , 16 Maj 2016 - 13:53

Forrige emne - Næste emne

Sarah Hansen

Jeg leder efter min mormors biologiske far (hun er stadig i live, men vi ved ikke om han er). Jeg har en masse oplysninger på ham, men har ikke selv kunne finde frem til hvad der sket med ham.

Det drejer sig om:
(Arbejdsmand) Ib Nielsen, født 13. April 1923, i Aarhus, på fødselsanstalten Jylland, Sct. Johannes Sogn.

Vi har nogle "Bidrags-Resolutions" papirer fra 1947-1965, som er underskrevet i Aarhus stiftamt d. 9 Marts 1948.
Derefter kan man se at der er krævet bidrag fra faderen (Ib Nielsen) i Aarhus, og derefter i Lyngby-Taarbæk frem til 1965

Hans forældre er Filehugger Arthur August Nielsen og Hustru Marie, født Madsen.
Min mormor hedder Ingrid Lisbeth Hansen, født Jensen.
Hendes mor hed Lis Birgit Jensen.

Min mormors side af familien har i alle årene ikke ville snakke om hvad der skete med Ib, efter han forlod min mormor og hendes mor. Hun fik en "ny far" da hun var et par år gammel. Hver gang hun har spurgt ind til hendes biologiske far, har hun fået skæld ud. Hun siger, at der for nogle år siden var en kvinde der ringede til hende fra Århus, som hun mistænker for at være en beslægtet til Ib. Hun kan ikke huske om hun præsenterede sig som Jytte eller Kirsten, eller om kvinden kaldte min mormor for Kirsten.

Håber i kan hjælpe, så min mormor kan nå at møde eventuel familie, inden det er for sent.

John Damm Sørensen

Hej Sarah,

Har du prøvet at kontakte folkeregisteret i Lyngby-Taarbæk?

Hilsen
John

Sarah Hansen

Der var en meget sød kvinde på facebook, som fandt et opslag fra det gamle DIS forum.
Det lød sådan her:

"Dato: 17/04-08 15:02
Er der nogen som vil slå op i kirkebogen for Aarhus Sct. Johannes sogn på følgende person:
født mandkøn - Ib Nielsen - 13. april 1923. - forældrenes navn ønskes.
Ib Nielsen er død den 26. Oktober 1990 i Kgs. Lyngby.
v.h. Jette H. Jacobsen"

Alle data passer perfekt, så nu har jeg bare brug for at finde denne Jette H. Jacobsen, hvilket godt kan være lidt svært :P