Familie forsvundet 1872 i Erritsø, Vejle amt

Startet af Peter Hjort, 07 Dec 2012 - 11:38

Forrige emne - Næste emne

Peter Hjort

Hej

Jeg kan ikke finde en famile efter 1872. Jeg har følgende oplysninger:

Sidsel Jensen, født Pjedsted sogn, Vejle amt 9-3-1850.

Anders Pet(d)ersen født 9-6-1838.

Sidsel og Anders blev viet i Erritsø Sogn, Vejle amt 5-11-1869 (KB Erritsø 1852-1886 opslag 172).

De fik sønnen Jens Peter Pedersen den 5-10-1872 i Erritsø, han døde samme sted, året efter.

En datter, Jensine Petrea Pedersen, født 5-10-1872 I Erritsø (KB Erritsø 1872-1891 opslag 73).

Efter datterens fødsel, er der intet spor af hende og forældrene.

Afgangslisten for Erritsø stopper i 1861.
Har bl.a. søgt i FT1880 på DDD i hele landet, har været diverse kirkebøger igennem for nabosogne, søgt i udvandrearkivet og politiets registerblade for København.

Sidsel Jensen var datter af Jens Augustinussen 1806-1851 hvis sørgelige liv er beskrevet i følgende artikel:

http://aarbog.vejlebib.dk/VejleAmtsAarbog2000/VejleAmtsAarbog2000.pdf

(mens manden er i slaveriet).

Håber på hjælp og gode råd.


Med venlig hilsen


Peter Hjort


Lise Østerberg Bahr

Hej Peter.


Jeg har selv Hjort slægt. Mange fra vores dif. slægtsgrene er udvandret for 100 år siden - bl.a. til Wisconsin, nær Millwaakee - USA. Men også til Australien m.v.

Hvis du ikke på forhånd kender til denne, så kan du finde rigtig mange af min slægt(er) via Helmut Martensens hjemmeside www.Adelby.com et supergodt arkiv, og Helmut Martensen har hjulpet med mange slægtstavler. Har selv adskillege anetavler der relaterer sig dif. skeder i Tyskland (desværre ikke i DK) så jeg må snart springe Østerberg slægten over - og blot gå videre med BAHR / Bar / Bare slægten, der med stamtavler tilbage til ca. 1500 tallet,. og en slægtsbog tilbage til 12 - 1300 tallet i Tyskland en stor "BJØRNE" slægt - og en af de ældste i Tyskland / Østrig og områderne i Europa.

så se www.Adelby.com ....weiter zu den Daten das kleine Kirchspiel ADELBY.

Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr

Egon Sørensen

God dag Peter!


Jeg tror det er dem du søger.


Samtlige personer i husstanden

Holbæk, Løve, Havrebjerg, Blæsinge By i Havrebjerg Sogn, Et Hus, 6, FT-1880, C0187
Navn: Alder: Civilstand: Stilling i husstanden: Erhverv: Fødested:
Jens Jensen 63  Gift Aftægtsmand og Husbestyrer  Vemmeløv S Sorø A
Anne Mætte Hansen 56  Gift hans Kone  Udby Sogn Holbæk Amt
Anders Pedersen 41  Gift Husfader Dagleier i Agerbrug  Pjedsted Sogn Vejle Amt
Sidse Jensen 29  Gift hans Kone  Thyregod Sogn Vejle Amt
Jensine Petra Pedersen 7  Ugift deres Datter  Erritsø Sogn Vejle Amt
   

Mvh.

Egon Sørensen

Peter Hjort

Hej Lise

Jeg har nogenlunde styr på min gren af slægten Hjort. Den udspringer fra Tyrstrup sogn (Haderslev) og bevægede sig mod Dalby, Seest, Egtved og Skanderup.

Den gren jeg borer i iøjeblikket stammer fra Mads Hansen Møller 1700-1783 Smidstrup sogn, Vejle amt. (3xtipoldefar)

Hilsen


Peter Hjort

Peter Hjort

Hej Egon

Det var pokkers. Her har jeg søgt og søgt med alle mulig kombinationer. Du skal have mange tak, nu er der noget at arbejde videre med.


Venlig hilsen


Peter Hjort

Lise Østerberg Bahr

Hej igen Peter Hjorth - hvis du følger tråden.


Med udspring i egne ikke så gamle data, er jeg nu stødt på noget Pjedsted slægt, der har med Andelsmejeriet i Pjedsted at gøre - så nu mit spørgsmål - har denne noget med mejeriet at gøre, eller efterfølgeren Madsens Brie ? (Brienne Madsen)


Med venlig hilsen
Lise Østerberg Bahr