slægten Plønd - nogen der kender til denne slægt ?

Startet af Sanne Borgstrøm Andersen, 15 Maj 2016 - 07:38

Forrige emne - Næste emne

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej
Søger slægten i hele Danmark

mvh

Sanne B. Andersen

thorkild kanstrup jensen

Med Venlig Hilsen
Thorkild Kanstrup Jensen 9500

Intet er umuligt, Det umulige tager bare længere tid.

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej

ja jeg skulle nok have slået det op under en anden overskrift...  hmm hvordan flytter jeg det..?

Ved det er bredt jeg søger, men ved ikke hvor i Danmark slægten hører til..

mvh

Sanne

K. Thidemann

Citat fra: Sanne Borgstrøm Andersen [27411] Dato 15 Maj 2016 - 09:58
Hej

ja jeg skulle nok have slået det op under en anden overskrift...  hmm hvordan flytter jeg det..?

Ved det er bredt jeg søger, men ved ikke hvor i Danmark slægten hører til..

mvh

Sanne

Beskrivelse af hvor og hvornår du sidst har set dette navn.

Taler vi om år 1610 eller år 1910?
mvh K.Thidemann 9000


Inge Nissen

#5
Kigger man i Krak er der 6, der har navnet Plønd som mellemnavn - men ingen har det som efternavn (derimod er der 3, der hedder Pløn) - og Danmarks Statistik www.dst.dk oplyser at der lige nu er 2 eller færre der har navnet som efternavn - det betyder måske "ingen". Og 6 der hedder Pløn

Pløhn er der en 15 stykker, der hedder som mellemnavn eller efternavn i følge Krak - Danmarks Statistik har 23 med efternavnet Pløhn.

Sanne Borgstrøm Andersen

Hej Bente og Inge

Tak for de informationer I har fundet frem. Jeg kikker lidt på hende Anna Pløhn... jeg har set nogle gamle avis udklip vedrørende dødsfald omkring 1940-1942 tror jeg det var, hvor navnet skrives Plønd, men der kan jo selvfølgelig være et yderligere efternavn og det kun er mellemnavn.  Jeg vil forsøge at lede lidt videre og måske hente lidt flere oplysninger ind.

foreløbig tak for hjælpen og støder I eller andre på mere er jeg selvfølgelig meget interesseret.

Mvh
Sanne B. Andersen