Identifikation af person

Startet af Clara Svendsen, 11 Maj 2016 - 08:51

Forrige emne - Næste emne

Clara Svendsen

Hvordan er det nu lige . . . ?  :-\

Jeg  er ved hjælp af gode venner  kommet på sporet af min "måske" oldefar, Rasmus Hansen, født i Nakskov 29. Juni 1850 - sandsynlig død i Kbh. omkring 1890 efter at konen forlod ham.
Trinitatis Kbh.
Døde mandkøn 1891 opslag 7 siger han døde på Kommunehospitalet 10. maj 1891, 41 år.
Vedhæftet fra Begravelsesprotokollen Stadsarkivet; der står han boede Vognmagergade 7, men hverken FT 1890 eller Politiets mandtal viser ham.

Kan jeg finde ham under "Dødsanmeldelser" eller lignende hvor der vises fødselsdag og -sted og eventuelt andet der kan identificere ham?

På forhånd tak.
Flemming Svendsen
Udi Korsør

[vedhæfting slettet af admin]

Peter Kristiansen

Vi må have alle informationer på bordet - med kildehenvisninger!

Begravelse Trinitatis:
https://www.sa.dk/ao-soegesider/da/billedviser?bsid=157812#157812,26494665

Her står, at han er begravet allerede den 14. maj - hvordan hænger det sammen med begravelsesprotokollens  27. maj ?


Din "måske" oldefar - hvor er sammenhængen mellem din bedstefar/mor - på hvilket tidspunkt er det sikkert, at det er den rigtigt Rasmus Hansen?

Fødsel i Nakskov - hvordan ved du det?

Har du ham i nogle FT?

Hvad hedder konen - hvilke børn er der og hvor/ hvornår er de født?

Vielse ?
M.v.h. Peter Kristiansen

Gitte Johansen

#2
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Mette Lund

Med venlig hilsen

Mette Lund
Moderator


Gitte Johansen

Er det ham her??

København, København (Staden), Absalonsgade (Ulige numre), Kjøbenhavn Udenbys Vester Kvarter, Absalonsgade 15,matr.62A2 3.Sal, 4, FT-1885, D4455
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Hansen   36   Gift      Toldklarer   Nakskov
Marie Chr.Hansen   39   Gift         Rødbye
Valdemar Hjalmar Hansen   9   Ugift         Amager
Odin Thorkild Hansen   8   Ugift         Amager
Jocom Alfred Hansen   6   Ugift         Kjøbenhavn


Og/eller

København, København (Staden), Store Kongensgade (ulige numre), Sankt Annæ Vester, Nyboders Rode, Nr. 504. F 6, 489, FT-1880, D2255
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Rasmus Hansen   29   Gift      grønthandler   Nakskov
Marie Andersen   26   Gift   hustru      Ørbæk
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Clara Svendsen

Undskyld jeg tog fejl af årstallet . . det skulle være 1892.

Det sidste jeg har set til ham er Ft 1885, "Grønthandleren" og da bor de i Gernersgade 1 som Gitte  ganske rigtigt peger på.

Der er indgivet skilsmisse ansøgning i 1883, men sagen trækker ud.
Rasmus Hansen dør på et tidspunkt,  for konen optræder som enke i Politiets reg. blade 1892.
I 1895 er hun i Cleveland Ohio.

Derovre levede hun vist lykkeligt til hun blev 70.

-----------------
Der spørges hvorfra jeg ved han er født i Nakskov.
Alt før 1885 ved hele familien, og har vidst i mange år.
----------
Men jeg ville bare vide om jeg kunne finde ham under dødsanmeldelser eller lignende . . . om en og anden skulle have erfaring med det.
Dødsattester var da en god idé, men jeg bor i Korsør, og kan ikke sådan lige køre til Hovedstaden hvis der var en anden mulighed.
Flemming.

Clara Svendsen

Tak til de der forsøgte.
Fra anden side fik jeg hjælp til at finde skiftet, det viste sig han intet ejede, og han også hed Hans Rasmus Hansen og var født i København.
At han ikke var på adressen Vognmagergade 7 skyldtes at han også lå på Kommunehospitalet 1885
Han var altså ikke min oldefar.
Hilsen
Flemming Svendsen