Familien Lindskov

Startet af Maria Söderberg, 30 Sep 2010 - 15:00

Forrige emne - Næste emne

Maria Söderberg

Hvem har nogle familie data over familien Lindskov fra Sem sogn i Randers Amt. Også gerne andre oplysninger om denne familie.
Med venlig hilsen
Simon Rasmussen

Louise G. Peitersen

Hej!
Min morfars fætter havde boede hos sin moster Else og hendes mand Jens Lindskov i 1940erne

Karen von Ahnen Ahrenst Skou Haugaard

Kunne du give lidt flere oplysninger om familien, bl.a. ville nogle årstal hjælpe meget.
Jeg har en del Lindskov i min database, men ved jo ikke præcis hvad du søger.

M.v.h.

Karen Haugaard

Louise G. Peitersen

Hej Karen!

Jeg er usikker på at du henvender til Mia eller os begge?

For Mias indlæg er fra 2010 og ved ikke om Mia er aktiv idag

Hilsen fra Louise

Karen von Ahnen Ahrenst Skou Haugaard

Sorry 🙄, så ikke det var et gammelt indlæg.

Karen

Louise G. Peitersen

Jeg forsker lidt med familien Lindskov nu selvom de er ikke mine direkte aner - de er min farmors fætters moster som giftede med en Lindskov i Grove. Karen - dine Lindskov stammer fra sem sogn ?

Karen von Ahnen Ahrenst Skou Haugaard

Nej "mine" - som ikke er min familie heller, er hovedsagelig fra København og Odense.
Kunne faktisk på DDA faktisk slet ikke finde Lindskov i Sem !?

Karen

Louise G. Peitersen

Hej Karen!

Jeg forsker ikke så meget med Lindskov som de fleste bor i Grove - men kan fortæl lidt om hvad fik jeg oplyst da jeg læste at den gamle Hans Lindskov beder sin datter (en Lindskov) og svigersøn (- en rasmussen en fynbo) hjem fra Assens for at hjælp ham med gården - dog da Rasmussen familien vender tilbage til Fyn senere

Hilsen fra Louise


Karen von Ahnen Ahrenst Skou Haugaard

Louise, du skulle vel ikke ha' oplysninger om en Peter Vilhelm Lindskov, som skulle være født omkring 1813 i København.

Han var gift to gange:
1.g. 7 aug 1835 med Birgitte Marie Fick
2.g. 14 aug 1845 med Ane Frederica Thiede

Han døde efter 1880

Hilsen Karen