Kan ikke åbne Word/excel

Startet af Else Skovbo Jensen, 21 Apr 2016 - 12:23

Forrige emne - Næste emne

Else Skovbo Jensen

Hej

Hvad kan der være sket ? Pludselig kan jeg ikke åbne vedhæftede word-filer - og sandelig heller ikke alle de word-dokumenter jeg har gemt. Jeg kan heller ikke åbne word for at oprette et nyt dokument. I alle tilfælde får jeg en meddelelse, der lyder " Vi kunne ikke starte dit program. Prøv at starte det igen. Hvis det ikke vil starte, kan du prøve at reparere office via Programmer og funktioner i kontrolpanel."

Det har jeg prøvet uden resultat.

Er der nogen, der kan hjælpe?

med venlig hilsen
Else

Jan Andersen

Hvis du har Office installations filen eller cd, ville jeg fjeren Office og gen installere.  /Jan
/Jan

Else Skovbo Jensen

Programmer og funktioner . Derunder er fjern. Er det det samme som du kalder afinstaller ? I så fald virker det ikke. Den vil ikke fjerne, men giver samme fejlbesked som jeg startede med at skrive
Men jeg har installations cd´en.
Men der er noget, der tyder på, at programmet slet ikke er der, kun genvejene .

Tak for dit bud.

mvh
Else

Christian Konstmann Autzen

Du skal være logget ind som Administrator for at kunne slette et program - under "Programmer og funktioner".

Når det så er gjort, så burde du kunne downloade en ny version fra din installations CD'er.

Når en "genvej" på skrivebordet ikke fungerer, så slet den og opret en ny.

Men "genvejen" starter kun programmet, og burde ikke være årsagen til dine problemer inde i programmet.

Men prøv først at tjekke for opdateringer m.v.

* Åben Word - og klik øverst til venstre på globen

* Klik nedert på Word indstillinger

* Klik på Ressorucer - og vælg det du ønsker at foretage

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Else Skovbo Jensen

Tak for forslaget  Christian

men jeg kan slet ikke tjekke for opdateringer, for det er umuligt at åbne word. Straks viser meddelelsen om, at" vi kunne ikke starte dit program" sig.
Jeg kan dog godt gå ind i kontrolpanel og der se, at der er sket sikkerhedsopdatering 21-4 2016

mvh
Else



Else Skovbo Jensen

Problemet er løst, men først da jeg henvendte mig til et firma med speciale i at sælge og reparere pc ´ere.
Konsulenten der prøvede også de forslag, I har givet mig. Ad den vej, lykkedes det ham ikke, men med hans større viden fandt han et værktøj, der kunne afinstallere. Ved hjælp af min cd geninstallerede han så word.
Årsag til hele miseren ? Ja, det kunne han ikke sige.

mvh
Else

Christian Konstmann Autzen

Årsagen til problemet kunne have været et virusprogram - fik du samtidig foretaget et grundigt virustjek af det kompetente firma ?

Dejligt iøvrigt at problemet blev løst.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Else Skovbo Jensen

Jeg tror faktisk, at han nævnte, at han havde overvejet ,om det var mit AVG virusprogram, der var årsag.
Hvor meget  mit virusprogram blev tjekket, ved jeg ikke.

Hilsen
Else