Rittergut Koxbüll - eller forlad aldrig computeren uden at gemmeme opslag!

Startet af Egon Hansen, 17 Apr 2016 - 20:30

Forrige emne - Næste emne

Egon Hansen

Jeg sad forleden aften og kikkede på nogle af de nyere oplægninger. Jeg fandt bl.a. nogle maskinskrevne registre over "et eller andet"
til sidst i registret kom der - måske helt malplaceret - et register over brugere af jord i Emmerlev sogn i 1649 . samme register som jeg tidligere har set som jordebog for Kogsbøl, med gotisk!
Det oplystes at oplysningerne i dette register var fra Max Rasch: Rittergut Koxbüll mit Søndergaarde og Kogsbüll Ladegaard!
Jeg blev kaldt fra computeren, nåede ikke at gemme, og da jeg kom tilbage var opslaget forsvundet!, og da det kun var få sider efter noget helt andet, kan jeg ikke "bare" slå det op igen.
Ja men så brug den anden jordebog! Nej, for i dette register var der en oplysning om at Anders, eller Andreas Stotsved på Kærgaard havde Jord i Sønder Sejerslev, hvor der idet andet kun står Andreas Slotsved i SønderSejerslev
Og min ane boede på Kjærgaard i 1651som Cuxbüll- tjener (præsteindberetningen )og ved børns dåb. senest i 1656, og han døde også her i 1659.
For resten: Er der een som kan fortælle mig hvem der efterfulgte ham da han døde?
M,v,h. Egon Hansen