Kirsten Rasmusdatter, født i Borup, Roskilde

Startet af Tove Nielsen, 15 Apr 2016 - 11:34

Forrige emne - Næste emne

Tove Nielsen


  Efter megen hjælp har jeg fundet Kirsten Rasmusdatter i Borup: Borup kirkebog opslag 113:

  18 april 1773 havde gamle Rasmus Hansen, Gårdmand i Hejnede, en datter til dåb i Borup kirke og kaldet Kirsten. Og ditto tvillingebarn Kaldet Anne.

Anders Degn og Jeppe Hansen grdm, i Hejnede, Anders Bager, Jeppe Hansen , Anders Søren Persens grdm hustru, husm. Niels Albertsens hustru, Kirsten Ibsdatter tjener Franz smed.


Opslag 6  borup kirkebog: 6 januar 1799 havde faderen Per Christiansen, kusk på Gjeddesdal og moderen Kirsten Rasmusdatter, der er til huse her i Borup,deres søn Lars til dåb i kirken.  Barnet født d. 3 januar og
Båret af Hans Knuds kone i Klovested? Niels Hansen, Jens Hansen, Per Hansen, Mathias, alle af Borup

Peder Christiansen og Kirsten Rasmusdatter blev viet I Torslunde kirke (kbhvns amt) 20 september 1798, hun tjenestepige på Benzonsdal i Torslunde, han kusk på Gjeddesdal i Greve sogn.

Hun døde 31 maj 1842, begravet 05 juni  i Reerslev, enke efter husm. Peder Christiansen, indsidder i Trustruphuse.  Hun blev 72 år gl.

Han blev begravet 15 november 1835 i Reerslev, inds. i Trustruphuse.  70 år gl. Er der nogen der kender til disse mennesker, så skriv.

Mvh.       Tove Nielsen.

Else Skovbo Jensen

Hvad er det helt præcist du vil vide ? Og hvad har du selv gjort for at finde det ønskede ?
Der står ikke gamle foran Rasmus Hansen, kun havde.
Har du fundet familien i ft 1801 ? I hvilket sogn ? Det kan vel ikke være denne Rasmus Hansen. I så fald mangler både Kirsten og hendes tvilling

Roskilde, Ramsø, Borup, Stubrup Bye, Huus, 12, FT-1801, B8764

Rasmus Hansen 45 Gift Mand Ligeledes [Huusmand med Jord] 
Karen Sørensdatter 40 Gift Hans Kone   
Nils Rasmussen 7 Ugift Deres Børn   
Søren Rasmussen 2 Ugift Deres Børn   
Per Jensen 10 Ugift Et uægte barn


mvh
Else


Tove Nielsen


  Hej Else.   Jeg kan ikke finde dem i folketællingerne. Det første barn var jo døbt i Borup kirke, de efterfølgende 8 blev døbt i Reerslev kirke, kbhvns amt.

Jeg har søgt både Kusk Peder Christiansen og Kirsten Rasmusdatter men ikke fundet dem født i sognet Greve og Reerslev. Så stadig de res forældre og deres fødsler, men nu har ljeg søgt dem siden 1982 med mellemrum, så det lykkes nok ikke.

Deres datter Ane Cathrine Pedersdatter blev gift med Ole Jensen  af Ishøj 21 år i Torslunde kirke.

Ane Cathrine var 20 år og tjente på Benzonsdal.
 
Men det siger jo ikke noget om hvor hendes forældre kom fra først.

Mvh.
Tove.   

Else Skovbo Jensen

Hej  Tove
Har du undersøgt fadderne til alle børnene for at se, om der skulle være nogle fra andre lokaliteter. Jeg har fundet, at ved Jacobs dåb i 1802 bæres han af Hans Madsens kone fra Kildebrønde. Måske kunne du finde, hvor hun stammer fra. Mange af de andre faddere er jo fra Gjeddesdal og omegn.

Roskilde, Tune, Kildebrønde, Kildebrynde, , 27de familie, FT-1787, C1322

Hans Madsen 41 Gift Mand Huusmand 
Ane Christensdatter 29 Gift Kone   
Ane Hansdatter 3  deres Datter


mvh
Else

Tove Nielsen



    Hej Else.  Ja jeg har set på faddere til alle børnene og de er ikke i familie med  med dem.  jeg mener heller ikke at børnene bliver i Reerslev sogn efter konfirmationerne.

Mvh.

Tove Nielsen.

Klaus Guldager

Hjælpen til Toves eftersøgning findes i hendes første tråd om samme emne

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,108921.0.html


Rasmus Hansen, Gårdmand i Hejnede er ikke eneste mulighed - og findes Kirsten så FT 1787?

mvh
Klaus