Bent Svejgaard Sørensen / Pedersen født sct Johannes sogn Århus Amt 25-03-1936

Startet af Poul Svejgaard Pedersen, 05 Apr 2016 - 10:33

Forrige emne - Næste emne

Poul Svejgaard Pedersen

opslag nr.32 i bog f 1936 det jeg søger  er hans biologiske far som boede i Åby sogn omkring 1950
jeg er bror til bent og kender hans videre færden han døde i Sverige  juni 1986
Hilsen Poul Svejgaard Pedersen


Gitte Johansen

Det er ikke den biologiske far.

http://www.angelfire.com/music/langgaard/lov130.htm

§ 11.

Har en kvinde, der er Moder udenfor Ægteskab, indgaaet Ægteskab med en anden end hendes Barns Fader, kan Stedfaderen med Moderens Samtykke, for saa vidt hun har Forældremagten over Barnet, tillægge dette sit Familienavn ved Anmeldelse til vedkommende Ministerialbog under Forevisning af Barnets Fødsels(Daabs-)attest, sin egen Fødsels(Daabs-)attest eller Bevis for opnaaet Navneforandring og sin og Moderens Vielsesattest. Barnets øvrige Retsstilling berøres ikke af denne Navneforandring.
I Tilfælde, hvor det er oplyst, hvem der er Barnets Fader, og dette tillige har faaet Faderens Navn, eller denne er villig til at give Barnet dette, kan Stedfaderen dog ikke uden Faderens Samtykke give Barnet sit Navn.
Ej heller kan saadant Barn bortadopteres eller Forældremagten af Moderens overdrages andre uden Faderens Samtykke.
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Poul Svejgaard Pedersen

Tak det er svært at få adgang til fadderskabs papirer. Jeg traf hans far i 1952 jeg var med min mor i Åby ved Århus Vi boede selv i Viby j. både min mor og far er døde og med dem alle oplysninger om hans navn Bent Døde i Sverige og efterlader 4 piger som er blevet til 26 efterkommere