Eftrekommande till syskonen Margaretha, Henry eller Edla Poulsen

Startet af Tom Nurmi, 29 Mar 2016 - 22:30

Forrige emne - Næste emne

Tom Nurmi

Jag önskar få kontakt med efterkommande till någon av de 3 syskonen Poulsen, födda i Fredriksberg:
1. Ella Margaretha  Poulsen född 1894
2. Hennry Lars Poulsen född 1896
3. Edla Carla Poulsen född 1898

Deras mor hette Maria Frederika Poulsen f. 08.10.1869 och deras far hette August Christian Poulsen f. 08.10.1869

Orsaken är att jag gärna vill diskutera och möjligen få information om händelser från sommaren 1913 .Dessa vill jag helst behandla konfidentiellt via E-post, direkt mellan oss.
Mitt namn är Tom Nurmi, jag är från Finland och min E-post är tom.nurmi@pp.inet.fi 


Tom Nurmi

Ursäkta jag har skrivit fel namn på den andra dottern:
Hon hette Ebba Clara Poulsen och var gift med Hans Reippuert Jörgensen född 21.05.1896
m.v.h Tom

Heidi Ilsoee

Ellen fik 3 døtre med Kaj Wilhelm Petersen:
Else Valborg Petersen f. 16.10.1914
Inge Jytte Anne Petersen f. 05.06.1917
Margit Marie Petersen f. 30.11.1921

Ebba fik 1 datter:
Inger Alice Reiggnüert Jørgensen f. 01.06.1921.

https://www.geni.com/people/Henry-Lave-Poulsen/6000000033908170833


Tom Nurmi

Tack Heidi för dina tips. Jag skall försöka få kontakt med efterkommande till dem.
Kanske jag ännu lyckas via detta forum.

Både Politietsregisterblade och Folketelinge för Copenhagen är nog "gamla bekanta" för mig.

Jag har skrivit en längre förklaring varför jag intresserar mig för denna familj på engelska på sidan "Find your relatives". Om Du själv ännu vill kontakta mig i ärendet så ser Du min E-post adress.

m.v.h Tom



Mette R Francke

Hei

Fra myheritage

Ebba Clara Jørgensen

Danmark, Folketelling, 1930
Født:   31 aug 1898
Bosted:   1930 - J M Thielesvej 5a, Frederiksberg, København, Denmark
Ekteskap:   1920
Mann:   Hans Reiggnüert Jørgensen
Datter **** Reiggnüert Jørgensen

Viet i 1920.
Ett barn i ekteskapet.
Mette R Francke

Tom Nurmi

Bästa släktforskare som hjälpt mig på detta forum.
Jag har nu med hjälp från er fått sådan information att någon utredning för, eller kontakt med, efterkommande till August Cristian Poulsen inte längre verkar relevant.
Jag hoppas mina frågor och spekulationer gällande detta tragiska dödsfall inte vållat någon besvär.
Jag återkommer med en ny beskrivning av min efterlysning av min egen släkting inom kort.
Tack i alla fall för er hjälp. m.v.h Tom Nurmi

Mogens Pagh


På grund af dobbeltindlæg, som det ikke vil være hensigtsmæssigt at flette, er denne tråd nu låst.

Mogens Pagh
moderator.
Venlig hilsen
Mogens Pagh
Moderator