Hvilket slægtsprogram skal jeg vælge ??

Startet af Gitte Kjul, 19 Mar 2011 - 15:42

Forrige emne - Næste emne

Gitte Kjul

Jeg har brug for et godt råd til hvilket slægtsprogram, jeg skal vælge. Jeg har ikke umiddelbart brug for at publicere min slægt, men kunne godt tænke mig et overskueligt program, hvor ALLE min oplysninger optræder: navn, adresser (både nuværende og tidligere), FT, ægteskaber, kort samt et felt, hvor der er plads til yderligere oplysninger.

Jeg har kigget lidt på forskellige, men synes ikke, der er lige DET, der opfylder mit behov.

Er der nogen, der kan anbefale et, der opfylder ovenstående ??

Pft.
Gitte Kjul
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Grethe Elten Mortensen

Hej

Følgende kan afprøves gratis. Har mange muligheder.

http://www.brotherskeeper.dk/

Venlig hilsen
Grethe Elten mortensen


Leif Sommerdal

Citat fra: Anne Mortensen  Dato 19 Mar 2011 - 15:51
Har du læst dette link
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer

Det er desværre en ret overfladisk beskrivelse der er på det link, men det giver da et overblik over hvilke programmer der findes med dansk sprogunderstøttelse og angivelse af hvilke platforme de kører på.

Men spørgmålet er jo ikke nyt, så se evt på dette link Hvilket Porgram
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Bjarne Møller

Prøv Legacy du bliver ikke skuffet

Bjarne
Venlig Hilsen

Bjarne Møller 8220 Brabrand

Gitte Kjul

Umiddelbart så kunne jeg forestille mig at dette var svaret for mig - men som så mange andre, kan jeg ikke komme ind på den danske side - og det betragter jeg som et minus.
Brothers Keeper ser også godt ud - men der er jo mange meninger - så jeg summer lidt videre ;-))

gk
Med venlig hilsen
Gitte Kjul - 2700 Brønshøj
forsket siden 1975 // primært København, Lolland, Svendborg

Anne Mortensen

Hej Gitte

Nogle kan syntes dette link er overfladisk
http://www.slaegtogdata.dk/vaerktoejer/programmer/slaegtsprogrammer
men giver dog en oversigt over forskellige programmer.
Man kan da selv gå ind på linket og læse/afprøve diverse programmer.

Dette gjorde jeg  efter at haft Winfamily i mange år.
Da jeg var nødsaget til at skifte afprøvede jeg forskellige programmer og standsede ved Legacy, som er helt OK for mig.
Venlig hilsen
Anne Mortensen - 2770

Jørgen Kristensen

Hej Gitte Kjul
Det er vigtigt at når man vælger et slægtsprogram at finde et program at det jævnligt opdateres det viser at dem det laver det har føling med hvad vi ønsker
Det program der er mest bruger venligt og som bliver opdateret er Legacy - det kan meget men vælg at bruge det uden at købe en fuld version som koster 170 kr tl 200 efter dollarkursen
Jeg oplever at dette program vinder frem når der bliver skiftet
M. V. H. Jørgen Kristensen
Medlem af DIS-Danmarks bestyrelse fra 2011 til 2019

Peter Bøjesen Jensen

Hej Gitte

Ja det er korrekt, at Legacy´s hjemmeside er lidt ustabil lige pt. Jeg må dog lige sige, at der normalt ikke er problemer med dette. Og hvilke hjemmesider har ikke en gang imellem problemer med dette? Selv her har der jo været lidt problemer med, at siden har været nede nogle gange.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Grethe Elten Mortensen

Hej Gitte

Gør opmærksom på, at Brothers Keeper også bliver opdateret jævnligt er iøvrigt også meget brugervenligt, Der ligger en god manual i programmet F1-tasten.

Venlig hilsen
Grethe Elten Mortensen

Leif Sommerdal

#10
Hej Gitte,

Jeg kan kun anbefale Family Tree Builder/FTB http://www.myheritage.dk/family-tree-builder
Det er ganske gratis, når man som du kun ønsker at køre det på egen PC.
Endvidere opdateres det jævnligt og tilføres konstant nye funktioner.

Jævnlig opdatering har siden jul betydet 1-2 opdateringer om måneden - mest med yderligere funktionalitet.

Derudover findes der er tilgængeligt ftb-forum. Det er startet omkring november 2010 og der er over 200 aktive medlemmer på nuværende tidspunkt - og medlemstallet øges dagligt. Via forum er der i øvrigt mulighed for at påvirke udviklingen af programmet samt deltage i diskussioner om hvilke danske terner, der skal anvendes.

Prøv gerne andre, men snyd ikke dig selv for at prøve FTB
Med venlig hilsen
Leif Sommerdal(2650)


Christian Konstmann Autzen

Når man "en gang for alle" beslutter sig for et program, så bør man selvfølgelig gøre sig sine overvejelser.

Men med så meget andet, så - når man først har fundet sit program og kører med det - så er græsset altid grønnest på den anden side af åen.

Selv besluttede jeg mig for Brothers Keeper, men kan da nogen gange blive lidt misunderlig, når jeg læser andres utrolige gode berømmelse af andre programmer - men skifte vil jeg nu ikke; og generelt er jeg godt tilfreds med Brothers Keeper.

Lige for tiden har jeg lige under 11.000 navne i mit program, og det ville jo nok være et lidt større arbejde at konvertere; for så vil jeg vel skulle ind på hver eneste post og "tilrette".

Så Gitte - giv dig lidt god tid, og så vælg, og vær bagefter tilfreds med det.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Lars Erik Bryld

Citat fra: Gitte Kjul Dato 19 Mar 2011 - 15:42
Jeg (...) kunne godt tænke mig et overskueligt program, hvor ALLE min oplysninger optræder: navn, adresser (både nuværende og tidligere), FT, ægteskaber, kort samt et felt, hvor der er plads til yderligere oplysninger.

Alle slægtsforskningsprogrammer opfylder, hvad du efterspørger - måske bortset lige fra det med overskueligheden. Jeg efterspørger præcis det samme som du.

Min løsning har til nu været GENBOX.

En af de ting, jeg finder uundværlig, er netop oversigtsbilledet (eksempel vedhæftet). Det viser blandt andet et helt livsforløb uanset antallet af ægteskaber og eftekommere. Der synes jeg tit, at konkurrenterne kommer til kort og tvinger brugeren til at have et foretrukkent ægteskab i fokus og så ignorere andre ægteskaber.

Ud over GENBOX synes jeg kun The Master Genealogist tilbyder noget tilsvarende.

[vedhæfting slettet af admin]