Malersvend i Kbh Jens Anders(en) Hansen, (ca. 1793-1838) og hustru Ane Cathrine

Startet af Martin Bang Dahl, 27 Mar 2016 - 22:36

Forrige emne - Næste emne

Martin Bang Dahl

Jeg søger oplysninger om anerne til ægteparret malersvend Jens Anders(en) Hansen, (ca. 1793-1838) og hustru Ane Cathrine Hansen (ca. 1802-?). Deres ældste datter, Charlotte Amalie, blev født d. 23/1 1820 (ifølge konfirmationen), men er ikke fundet i Trinitatis kirkebog, hvor ellers alle efterfølgende børn er døbt - i hvert fald fra 1824. Deres vielse har jeg heller ikke fundet endnu. Adressen er fremdeles Dronningens Tværgade 347.
Jeg har ikke fundet parret i FT-1834, men den er vist også mangelfuld. Ane Cathrine findes som enke i FT-1840 med 7 børn. Hun er her grønthandlerske. I 1860 opholder hun sig hos en datter og svigersøn i Fåborg, men så forsvinder hun.
Der optræder ingen andre faddere end forældrene ved nogen af børnenes dåb, så det giver ingen fingerpeg om slægtninge. Ane Cathrine ses et enkelt sted i kirkebogen som Ane Cathrine Petersen/Pedersen.

Mvh
Martin Dahl

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Martin Bang Dahl

Tusind tak, Gitte!

Jeg havde slet ikke tænkt tanken, at Charlotte Amalie kunne været født på Fødselsstiftelsen.
Det er så godt at der er nogle andre slægtsforskere med lidt "frisk tænkning", der kan hjælpe i "nødens stund"!

Mvh
Martin Dahl