Ole Svendsen - hvor/hvornår død?

Startet af Sonia Brutti, 25 Mar 2016 - 14:16

Forrige emne - Næste emne

Sonia Brutti

Hej!
Jeg har søgt højt og lavt efter Ole Svendsen (oprindelig Ola Svensson). Her er hvad jeg ved:
Ole Svendsen født d. 25.01.1855 i Vellinge i Skåne.
Gifter sig med Frida Margrethe Schaumburg d. 13.04.1881 i Tolstrup Kirke, Børglum, Hjørring.

Her i en folketælling 1890

Aalborg, Fleskum, Nørre Tranders, Pisehuuset, Nr. Tranders Sogn, , 254 - 1 Fm, FT-1890, C7864
Ole Svendsen 54 Gift Husfader Gartner Sverrig 
?? Magrete Svendsen ?? 33 Gift Husmoder  Tolstrup , Hjørring Amt 
Harald Svendsen 7 Ugift Barn  Romdrup, Aalborg Amt 
Valdemar Svendsen 1 Ugift Barn  Romdrup, Aalborg Amt 

(I øvrigt er Harald og Valdemar tvillinger, så der er fejl i alderen i denne FT)
Frida dør 09.07.1891 i Tolstrup.

Og så forsvinder de!! (Har heller ikke hvor de to drenge er konfirmeret)

Næste gang jeg finder Ole, er ved fødslen af Haralds første barn Aage Johannes Svendsen Eilstrup d. 09.06.1922 i Ansgar Sogn, Odense. Her er anført en fadder Ole Svendsen, købmand, Urbangade 9 i Ålborg.

Da jeg tænker det er "min" Ole Svendsen har jeg ledt i Ålborg og omegn, men ikke fundet ham død. Han er ikke at finde ved Haralds andet barn Elisa, født d.27.08.1924 i Sankt Hans Sogn, Odense.

Er der nogen, der har et bud på, hvor jeg kan finde dem? Nogen der kan prikke hul på (påske)ægget?
På forhånd mange tak for al hjælp og alle overvejelser  :)

Venlig hilsen og god påske
Sonia


Ellen Steen-Petersen

I folketælling 1930 bor Ole Svensson (f. 25. Jan 1855 i Hvellinge, Sverige) sammen med sin hustru Krestine Marie Svensson (f. 1. apr. 1870 i Jelsbo Sogn) og en datter Gerda Marie Svensson (f. 31. Okt 1907 i Allborg) i Lille Vestergade 2. De er anført som gift i 1897.

/Ellen

Sonia Brutti

Kære Ellen!
Jeg går ud fra det er Lille Vestergade 2 i Ålborg?! Hvordan i alverden har du dog fundet dem??
Jeg har allerede fundet Gerda (for familien ukendt kvindemenneske  :) ) i kirkebogen. Jeg må på den igen i Ålborg.
Tusind tak og glædelig påske.

Mange hilsner
Sonia

Ellen Steen-Petersen

Kære Sonja
Når jeg nu betaler for adgang til den elektroniske version af folketælling 1930 på Myheritage, kan vi jo lige så godt være flere, der får glæde af det, ikk ::)
Og jo, jeg mener Aalborg.
/Ellen

Sonia Brutti

Fantastisk!! Og jeg er nødt til at dele, at jeg har fundet dem i FT i1916 i Lille Vestergade med flere for familien ukendte børn.....det er et ufatteligt prik i påskeægget. Tak er kun et fattigt ord!!!!
;D  ;D  ;D