vejledning til Mybrothers keeper

Startet af Bente Lange Park, 22 Mar 2016 - 15:01

Forrige emne - Næste emne

Bente Lange Park

Er der nogen,der ved hvor man finder en vejledning i at bruge dette program. Jeg har foreløbig downloaded den gratis program, men er allerede stødt på vanskeligheder, når jeg skal lægge personer ind, så de første blev forkerte og jeg vil gerne begynde forfra, men ved ikke hvordan jeg gør det

Inger Buchard

Der er en meget aktiv facebook-gruppe med hurtig vejledning til at løse problemer på
https://www.facebook.com/groups/308152915895749/

Inger
Redaktør på DIS-Wiki

Eli Lothardt Dahl

Hej Bente

hvis det kun er få personer, er det nemmeste at slette disse.

Hvad er problemet med dem, du har oprettet? Hvis du har lavet en fejl, kan du jo bare rette denne. Hvis personerne er forbundet forkert, er det straks sværere, men det kan lade sig gøre :D

En anden mulighed er, at du opretter en ny database, og lader den gamle ligge.

Kom igen, hvis du behøver mere hjælp.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Bente Lange Park

Jeg har prøvet at slette personer, men nu står den første person som nummer 5. Jeg ville gerne starte helt forfra. jeg slettede det på min computer, men da jeg downloadede det igen fortsatte det der, hvor jeg havde slettet det.

Eli Lothardt Dahl

Hej Bente

når du opretter en person, får denne et BK-nummer. Dette nummer bestemmer maskinen, og du kan ikke gøre noget for at ændre dette.

Når du udskriver en aneliste, får probanden anenummer 1 og forældrene nummer 2 og 3. o.s.v.

Du kan derfor roligt være ligeglad med, hvilke BK-nr dine aner får, det har ingen betydning.

Jeg har ikke været ude for en slægtsforsker, som ikke laver fejl ;). Derfor har vi alle slettet personer af den ene eller anden grund.

I det sidste program fra BK, benytter maskinen de frie numre, i modsætning til det gamle program, hvor den brugte højeste nummer plus 1.
Venlig hilsen

Eli-Grenaa

Bente Lange Park


Christian Konstmann Autzen

Får man lagt en person forkert ind (forkerte forældre), så er det nemmeste at slette personen. Men hvis personen og tilhørende data er korrekte, men ikke passer sammen med de andre i linien (til disse forældre), så går man op til faderen, vælger "Børn", går ned til nævnte barn, og "fjerner barnet" - husk at skrive barnets nummer ned.

Herefter går man til rette familie (forældre) og tilføjer barnet ved at notere nummeret og trykke på enter. Man kan også skrive barnets navn og trykke på enter - og i den viste liste vælger man så rette person.

Det er en funktionalitet, som man kommer til at bruge en del gangen - og har man prøvet det et par gange, så kører det bare.

Har man lagt en forkert person ind, så bør man nok slette personen - for at rydde lidt op i sin database. Man kan dog også beholde personen, hvis man tror, at man senere får brug for nævnte person - men jeg vil nok slette, for hvornår kommer tiden, hvor man skal bruge netop denne person.

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.