Søger Johannes Peter Erik Jepsen født i Fredericia 1849

Startet af kirsten kyk, 25 Mar 2016 - 13:13

Forrige emne - Næste emne

kirsten kyk

Jeg søger oplysninger om Johannes Peter Erik Jepsen født 25 oktober 1849 gift med Hanne Methine Frederikke Jepsen født 29 maj 1853 i Korsør.

Har fundet oplysninger om at Johannes har været fyrbøder ved DSB i Fredericia.

Er også interesseret i at høre om, hvor mange børn og børnebørn de fik og hvor de har levet.

Kan jeg få hjælp til dette :O)

Hans Peter Christiansen

#1
Mon ikke det er dem her med 3 drenge  ;)

Og velkommen til DIS-Forum  :D

Vejle, Elbo, Fredericia Købstad, , Kjøbmagergade nr. 33 Baghus Stuen, 850, FT-1880, C9909

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Johannes Peter Ernst Jepsen   30   Gift   Husfader, Arbejdsmand      ??
Hanne Martine Frederikke f. Thorsen   26   Gift   hans Kone      Korsør

Carl Peter Jepsen   5   Ugift   deres Søn      Vejle
?? Jepsen   3   Ugift   do [deres Søn]      *do [Vejle]
Jeppe Christian Jepsen   1   Ugift   do [deres Søn]      Fredericia

--------------------------------
Nok ham som 11 årig.

Vejle, Elbo, Ullerup, Stoustrup, Et Huus, 5, FT-1860, D6073

Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Jeppe Eriksen   60   Gift   Selveier. Huusmand og Veimand      Ullerup Sogn, Vejle Amt
Mette Knudsen   52   Gift   hans Kone      Fredericia
Sine Annine Bolette Simonsen   18   Ugift   deres Børn      Ullerup Sogn, Vejle Amt
Johannes Peter Erik Jepsen   11   Ugift   deres Børn      Ullerup Sogn, Vejle Amt

Jens Albert Simonsen   1   Ugift   Pleiebarn      Ullerup Sogn, Vejle Amt

Fundet på http://www.ddd.dda.dk/kiplink1.htm

-------------------------------------

Lidt mere:

Jutinus Jepsen [Så får vi navnet på dreng no. 2]
Denmark Baptisms
Name   Jutinus Jepsen
Gender   Male
Christening Date   17 Apr 1876
Christening Place   , VEJLE, VEJLE, DENMARK
Father's Name   Johannes Jepsen
Mother's Name   Hanne Thorsen

----------------------

Carl Peder Jepsen
Denmark Baptisms
Name   Carl Peder Jepsen
Gender   Male
Christening Date   31 May 1874
Christening Place   , VEJLE, VEJLE, DENMARK
Father's Name   Johannes Peter Jepsen
Mother's Name   Hanne Martine Thorsen

Fundet på https://familysearch.org/search/collection/list#page=1&countryId=1927025 så der skal checkes i KB på AO.
Mvh HP

kirsten kyk

Tak for velkomst :)

Har fundet ud af at Johannes er født Staunstrup sogn Fredericia.Familien skulle have boet Danmarksstræde 41 Fredericia.Har fået en folketælling fra 5 november 1929 og deraf fremkommer også børn og børnebørn.

Er det tilladt at lede efter oplysninger på person født 29 august 1915.Vedkommen er tip oldebarn efter Johannes.?

Hans Peter Christiansen

#3
Hej igen.

Citat: Er det tilladt at lede efter oplysninger på person født 29 august 1915.Vedkommen er tip oldebarn efter Johannes.?

"Bemærk, at oplysninger om nulevende personer (dvs. personer, født indenfor de sidste 100 år, hvis dødsåret ikke kendes) ikke bør videregives på nettet og altså heller ikke her i Forum.
Hvis du har brug for en sådan oplysning, så vær varsom og bed om svar i privat mail. Skulle sådanne oplysninger blive givet i et indlæg, vil det blive slettet. "

https://www.slaegtogdata.dk/forum/index.php/topic,24.0.html

Så det må du godt.
Mvh HP

kirsten kyk

Når nu jeg må søge mangler jeg  oplysninger om Jørna Thora Hanne Jepsen født 29 august 1915 i Fredericia.Jeg ved hun blev gift  11 august 1935 i Fredericia.Har familien fået børn og hvor har de mon bosat sig?

Skulle der være nogen der føler dette er for personligt er min mail tangkyk@hotmail.com

Tak for hjælp  :)