Artikel i Randers Amtsavis 1978 - Hvem kan hjælpe mig?

Startet af Hanne Fisker, 04 Mar 2013 - 18:00

Forrige emne - Næste emne

Hanne Fisker

Godaften

Jeg har en stor bøn til jer, jeg har en afklippet avisomtale fra Randers Amtsavis som omtaler en radioudsendelse med min morfar!

Da min morfar var født i 1892 og han efter denne artikel er 86 år må avisen være fra 1978/79, tættere på kommer jeg desværre ikke.

Men da jeg gerne vil have fingre i den radioudsendelse der omtales skal jeg have en præcis dato på artiklen da Danmarks Radio ellers ikke kan finde den i deres arkiv, er prøvet!

Jeg har vedhæfte artiklen og håber meget på at en venlig sjæl kan hjælpe mig med dette.

Med venlig hilsen
Hanne Fisker

[vedhæfting slettet af admin]

Vivi Winther

Hej Hanne, må jeg ikke se bagsiden eller har du brugt ideen, hvad står der? Er det en hjælp, eller blot en bagside  ;) uden noget brugbart? Ellers er det mange aviser at gennemgå ved du om de er på Biblioteket i Randers?

Mange hilsner fra mig

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker

Hej Vivi

Tusind tak fordi du kiggede ind i min tråd.  :D

Du måtte gerne se bagsiden, problemet er dog at artiklen tilhørte min mor og jeg havde den til låns så jeg kunne scanne den, og hun har fået det tilbage.
Jeg kan desværre ikke låne det igen!

Men så vidt jeg husker stod der ikke noget brugbart på bagsiden, jeg kiggede nemlig i håb om at se noget der kunne indikere hvornår den var fra.

Det er ikke alle aviser der skal kigges igennem, for jeg mener at jeg fik at vide at det var skrevet i juni eller juli måned.

Min mor mener det er Poul Thomsen der intewiuer - undskyld, men jeg ved ikke hvordan det ord staves - min morfar i Radioudsendelsen, måske ved nogen herinde noget om hvorvidt det kan passe?

Et spor mere! Artiklen ligger under lokalstoffet i avisen, nærmere bestemt Nørhald!

Undskyld jeg ikke nævnte det, men det var altså først da du stillede dine spørgsmål at jeg kom i tanke om det.

Randers bibliotek har mig bekendt alle Randers amtsaviser på bånd og en maskine der skal bruges til at se dem.

Lige så mange hilsner og et stort knus
Hanne Fisker

Vivi Winther

Hej Hanne,  ;) selvfølgelig ser jeg din tråd, jeg vil også håbe jeg kan hjælpe. Jeg vender lige tilbage senere, jeg har nemlig noget jeg skal til Randers efter,skal finde 2 drenge vis moder hedder Esther, det lyder meget nemt ikke?? Men skal lige have svar på hvad tid jeg atter skal på sygehuset, og håber det må blive den sidste operation.

Ha en god dag nyd solen idag for 25år siden var der snestorm over Danmark  :)

Mange hilsner knus

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker

Hej Vivi

Tusind tak

Hvem er Esther?

Jeg krydser fingre for dig ang. operationerne.

Kan man stadig ikke skrive til dig via mail? Jeg har nemlig mistet dit telefon nr. og har selv fået et nyt!

Stort knus herfra
Hanne

PS: har ikke været hjemme derfor først svar nu!

Vivi Winther

Hej Hanne, du må gerne sende en mail ;) skal nok få den tjekket og vil blive glad har også mistet dit nr ville sende dig en sms men kunne ikke.

Esther er min afdøde farbrors kone eller samlever, men om drengene er mine fætre ved jeg ikke endnu.

Knus

Vivi
"Intet er umuligt for den der bevarer viljen i hjertet"

Hanne Fisker


Christian Konstmann Autzen

Poul Thomsen havde TV-udsendelse om dyr - og det har så givet været i den forbindelse han interviede din morfar; måske fordi det var om noget specielt, og hvor så avisen i Randers efterfølgende har lavet en lille artikel hertil.

Se her:  https://da.wikipedia.org/wiki/Poul_Thomsen_(tv-v%C3%A6rt)

Hilsen
Christian
Min slægt: Autzen, Konstmann, Nansen, Hegelund, Sønberg, Matzen, Schmidt, Kruse, Wolf. Min hustru's slægt: Mærsk, Fogh, Møller, Hark, Lund, Aaskou, Blom, Dethlefsen, Beyer, Troels Winther.

Inge Johansen

Hej Hanne og god påske til dig.
Send en forespørgsel til Nørhald Egnsarkiv, vi har en del mapper med avisudklip.
Hilsen Inge

Aase Madsen


Jeg mener alle aviser findes på Det Kongelige Bibliotek.

Her kan man gå ind og de er ret flinke til at hjælpe en.


Venlig hilsen.
Aase Madsen

Lis B. Jensen

Lis B. Jensen
* * * * * * * *
Ses i Legacy Forum: http://legacydansk.com og
https://vordingborglokalarkiv.dk/

Hanne Fisker

Godeftermiddag/aften

Jeg beklager i ikke har fået svar før nu.

Tusind tak for jeres hjælp.

Til Christian: Det er en radioudsendelse, en ven af mig har fornyligt fundet programmet hvor den er nævnt, desværre har Danmarks Radio ikke kunnet finde den i deres arkiv. Tak fordi du hev tråden frem af glemslen.

Til Inge, Aase og Lis: Avisartiklen er også fundet af min ven her fornyligt, i skal dog have tak for jeres forslag som jeg vil have i erindring til næste gang jeg skal finde en artikel i avisen.

Forsat god søndag til jer alle.
Med venlig hilsen
Hanne Fisker