Michel Buch, gårdmand i Stubberup, Herritslev sogn Musse hd, Maribo amt, døde 17

Startet af Karen Riis Jensen, 06 Mar 2016 - 09:46

Forrige emne - Næste emne

Karen Riis Jensen

Michel Buch døde i 1773;  han havde i sit første ægteskab med Bendte Jensdatter 3 børn, der blev voksne - nemlig, Malene Michelsdatter, Johanne Michelsdatter og sønnen Hans, der var 16 år, da faderen døde.

Her er et link til skiftet efter ham:

http://ao.salldata.dk/vis.php?bsid=141847&side=602&kb=Godsarkiv:%20Maribo,%20Skifteprotokol%20for%20grevskabet%20Christiansholm%20m.v.,%20Grevskabet

Jeg hører meget gerne fra andre med kendskab til Buch slægten på Lolland;   jeg har indtil videre ikke kunnet finde vielsen mellem Michel Buch og Bendte Jensdatter.

Jeg ville blive meget glad for input vedrørende denne gren af slægten !

Håber meget, at nogen kan hjælpe.

Mvh
Karen

Elisabeth Nielsen

Hej Karen

Jeg tror vielsen er her, og at Michel hedder Hansen men bliver kaldt Michel Buch. Jeg kan se i KB at de får en datter Mallene i 1748.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17115933#151365,25147862

Mvh Elisabeth

Karen Riis Jensen

God eftermiddag Elisabeth og TUSIND tak for dit svar - den havde jeg ikke selv fundet.  Jeg gik videre og ledte efter selve vielsen som kommer her:

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?epid=17115933#151365,25147644

altså opslag 19, 9. maj 1746.

Her er forbogstavet i Michels efternavn tydeligere - jeg mener der står Larsen, kan det ikke passe ?

Jeg har fundet følgende børns dåb i Herritslev: Malene, Jens,  Lars, Johanne og Hans, hvoraf kun Malene, Johanne og Hans bliver voksne.

Har du selv aner i området ?

Mvh
Karen

Karen Riis Jensen

PS Elisabeth - jeg søgte lige på familysearch.com og fandt dette passende match for Michael Larsen:

   Michel Larsen
Denmark Baptisms, 1618-1923
christening:   23 marts 1721   , KETTINGE, MARIBO, DENMARK   
father:   Lars Buch

Mvh

Karen

Elisabeth Nielsen

Hej Karen

Nej jeg har ikke selv aner i området, men sommetider er det er det rart med et par ekstra øjne.

glad for at kunne hjælpe.

Mvh Elisabeth

Karen Riis Jensen

Er der nogen der kender til Lars Buch, hvis søn Michael, blev døbt i Kettinge kirke - jf. følgende match i
www.familysearch.org :

Michel Larsen
Denmark Baptisms, 1618-1923
christening:   23 marts 1721   , KETTINGE, MARIBO, DENMARK   
father:   Lars Buch


Jeg hører meget gerne fra andre, der kender til slægten !

Mvh
Karen

Ejgil Hedegård Pedersen



   Hej Karen.

   Michel Larsen og enken Bente Jensdatter bliver gift i
   Herritslev kirke d. 9 maj 1746.

   Malene Michelsdatter er 38 år og gift med en gårdmand i
   Stubberup i Herreitslev sogn i ft.1787 det må være hende.

   Venlig hilsen        Ejgil Pedersen.

Karen Riis Jensen

Kære Ejgil !

Mange tak for dit svar - det lykkedes mig også at finde Michel Larsens vielse og datteren Malene har jeg også lokaliseret.

Michel Larsens far skulle hedde Lars Buch, og Michel blev døbt i Kettinge den 23. marts 1721 - jf. denne kirkebog, så nu bliver det interessant at finde data om denne Lars Buch, hvis det er muligt!

Tak for din interesse !

Venlig hilsen

Karen