Christen Christensen Jessen, Lundager

Startet af Peer Petersen, 06 Mar 2016 - 09:41

Forrige emne - Næste emne

Peer Petersen

Jeg søger forældrene til Christen Christensen Jessen. I folketællingen 1787 ser jeg han er 32 år (altså født 1755) og at han er gift med Maren Hermansdatter 10. oktober 1782.
Christen kom fra Lundager i Lunde sogn. Jeg har også fundet ham som død i Lunde kirkebog. Han døde 3. september 1835.
Det ser i øvrigt ud til at han har været gift 2 gange???

Peer

Ester Nørrelykke

Hej.

Register til Lunde kirkebog oplyser:
Christen Christensen født 9.12.1755 Lunde, 1 ægteskab, 9 børn, viet 6.6.1782 i Lunde. død 3.9.1835 i Lunde Søndertarp.
Han var gift med:
Maren Hermansdatter født 1758 i Lyne, 2 ægteskaber, gift første gang i Lyne i 1779, 1 barn i første ægteskab, 9 børn i 2. ægteskab, hun døde 1.2.1844 i Lunde.

Peer Petersen

Hej Ester

Mange tak for de mange oplysninger. Hvor pokker finder du Christens fødsel og hvem er hans forældre. Jeg forstår at Maren var gift 2 gange. Hvem var hendes 1. mand???

Peer

Ester Nørrelykke

Hej.

Du kan ikke finde hans fødsel indført i Lunde kirkebog, da de gamle kirkebøger brændte sammen med præstegården, husker ikke året, men mener det var omkring 1819. Præsten i Lunde har imidlertid været flittig til ved personernes senere indførsler at skrive deres data ind i jævnførelsesregistret. Prøv at se der.

Peer Petersen

Hej Ester

Tak for henvisningen. Jeg har aldrig søgt i jævnførelsesregisteret. Hvordan kommer jeg derind???
Peer