Robert Svendsen (født 04.11.1887) - Født i Aalborg - Gift i København

Startet af Leif Svendsen, 04 Mar 2016 - 14:58

Forrige emne - Næste emne

Leif Svendsen

Forældre:
- Svend Christian Svendsen (født 1862 Vadum sogn, Kær herred, Aalborg amt)
- Martine Pauline Johansen (født 1860 i Nr. Uttrup, Hvorup sogn, Kær herred, Aalborg amt)

Robert Svendsen (født 04.11.1887 i Vor Frue sogn, Aalborg købstad, Fleskum herred, Aalborg amt)
- Sidste registrerede oplysning er fra 1930: Havneassistent i Københavns havn (tidligere styrmand)
- Bopæl: Korsørgade 29 i København siden 1916 - og 1930 (Politiets regsiterblade + FT).

Hans kone hedder Bodil Kirstine Jensen (født 13.03.1893 i St. Rørbæk, Snostrup sogn, Ølstykke herred).
Gift 26.10.1916 i Davids sogn.
Fik ihvertfald et barn - Jytte Gurli Svendsen (født 19.09.1918 i Maria kirkens sogn [Davids sogn], København.

Folketælling 1901- sidste oplysning fra Aalborg - Kastetvej 20, Budolfi sogn:
Aalborg, Fleskum, Aalborg Købstad, , 80by, 2840, FT-1901, D3875
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Svend Christian Svendsen   18621121   G   Husfader   Spolemester   Vadum, Aalborg Amt
Martine Pouline Svendsen   18600801   G   Husmoder      Nr. Uttrup, Aalborg Amt
Berthul Svendsen   18830526   U   Søn   Gjørtlerlærling   Lindholm, Aalborg Amt
Berhardt Svendsen   18850912   U   Søn   Snedkerlærling   Aalborg
Robert Svendsen   18871104   U   Søn      Aalborg
Oluf Christian Svendsen   18900412   U   Søn      Aalborg

Mette R Francke

Hei

Robert Svendsen
Kjønn:   Mann
Født:   4. nov 1887
Bosted:   1930
 Korsørgade 29, Københavns, Denmark
Ektskapsstatus:   Gift
Ekteskap:   1916
Kone:   Bodil Kirstine Svendsen
Barn:   Jytte Gürli Svendsen

Der er kun opplyst ett barn i ft 1930 (myheritage)

Mette
Mette R Francke

Leif Svendsen

Tak. Jeg leder efter informationer om Robert og hans familie efter 1930:-),

Mvh
Leif Svendsen

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg har tjekket Politikens e-arkiv.
D. 4. marts 1938 står der i avisen, at frk. Jytte Gurli Svendsen, datter af Havneassistent Robert Svendsen, er blevet forlovet med styrmand i D.F.D.S. Arne Eduard, søn af enkefru Eduard, Hillerød. Desværre ikke nogen oplysninger om vielsen.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

#4
Det må næsten være ham her:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=1638111&searchname=polit_simple

- som desværre omkommer ved denne ulykke:
http://historiskatlas.dk/Forlis,_Charkow_(5114)

Forliset er også nævnt i Politiken. Her står han med adressen Frederiksborgvej 98.

Venlig hilsen
Stina

Leif Svendsen

Hej Stina

Tak for det du har fundet.
Du må have adgang til kilder, som andre ikke har. Ved at man kan købe sig adgang til Politikens e-avis, men 'Historiskatlas.dk' var helt nyt for mig og jeg kan jeg ikke komme til at søge i det - Beta version. 'Log in' => Kommer snart!
Hvis du har nogle fif tager jeg gerne imod.
Nu vil jeg se om jeg kan finde oplysninger om Jytte Gurli Svendsens eventuelle bryllup med Arne Ingemann Emil Eduard. Blev hun enke eller blev de aldrig gift?
Ved du om Københavns Havnevæsen har informationer om tidligere medarbejdere?

Mvh
Leif

Leif Svendsen

Fandt dette link på Arne Eduard, der fortæller at skibet 'Charkow' blev sænket af en tysk ubåd - U19:
http://uboat.net/allies/merchants/crews/person/62420.html

Blev han gift? Og hvor ville det foregå - kirkeligt eller borgerligt? Jytte Gurli Svendsen hører til Davids sogn, men her kan jeg ikke finde et bryllup med hende som brud. Kunne de være blevet gidt borgerligt? Og hvor kan man finde oplysninger om det?


Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Leif Svendsen

Hej Gitte

Tusind tak. De nåede at blive gift inden han mistede livet ved skibsforliset. Nu vil jeg prøve at undersøge om de nåede at få et barn.
Og om der er oplysninger om Robert Svendsens død i et andet sogn en Davids sogn.

Mvh
Leif

Stina Kirkegaard Hansen

Jeg googlede bare hans navn, så kom jeg lige ind i Historisk Atlas.
Venlig hilsen
Stina