Alrøboere

Startet af Johannes Jacobsen, 23 Feb 2016 - 18:34

Forrige emne - Næste emne

Johannes Jacobsen

Selv har jeg aner på Alrø og har forsket i flere slægter. For nogle år siden gav det mig lyst til "trevle slægterne op". Det gik i nogle år, men arbejdet blev for stort for mig. Nu ligger jeg inde med bunker af oplysninger om en lang række beboere, mest fra før 1844. Kender du  nogen, eller er du selv interesseret i at gå videre?
Johs. Jacobsen, 8240 Risskov. johs.jac@stofanet.dk

Else Skovbo Jensen

Kære Johannes Jacobsen

Ud fra din beskrivelse mener jeg, at det må være dig der for 4-6 år siden var på Slægtsgårdsarkivet og
sammenlignede dine forskningsresultater med det som vi har på arkivet fra Alrø.
Jeg forstår godt, at du i din høje alder efterhånden har svært ved at klare at arbejde videre med forskningen.
Slægtsgårdsarkivet vil gerne modtage det du har lavet, men vi arbejder ikke videre med de forskellige slægter.
Har du noget af materialet i elektronisk form( usb-nøgle f. eks.)? Hvis du vælger at give slægtsgårdsarkivet dit materiale - helt eller delvist - og det foreligger i papirudgaver, kunne vi nok aftale en måde at få det hentet på, så du ikke selv skal på tur igen.

Med venlig hilsen
Else - en af de to medarbejdere du traf på slægtsgårdsarkivet

Maja Borg

Hej Johannes

Jeg er interesseret i tiden (tidlig 1700 og frem), hvor Rosenmejerne begynder at bevæge sig mod Borre (Borg). Jeg har skrevet en besked til dig.
Vh, Maja Borg

Johannes Jacobsen

Beklager, at jeg først svarer nu. Jeg har noget sygdom i familien, som optog mig. Giv mig nogle dages frist. Til Maja: Min mormor er født Borg, så der er nok noget, vi kan snakke om. Vil du kontakte mig direkte på
johs.jac@stofanet.dk
Hilsen  -  Johs.

Johannes Jacobsen

Jeg er nu ved at være fri af forhindringer. Else vil jeg svare direkte med det første. For Mona og Elinor er det bedst at stille spørgsmål direkte på min email adresse:   johs.jac@stofanet.dk
Hilsen  -  Johs.