Rebslager Niels Peder Larsen Troense (1815-1887) - har han flere søskende?

Startet af Leif Svendsen, 27 Feb 2016 - 16:10

Forrige emne - Næste emne

Leif Svendsen

Lars Nielsen (1776-1845) og Maren Pedersdatter (1777-1830) fik en søn Niels Peder Larsen født i Troense, Bregninge sogn, Svendsborg amt den 18.01.1815.
I forbindelse med nogle postkort vi har fundet i familien Larsen Storm (Skipper og Købmand i Troense) skulle der være en forbindelse mellem den familie og en familie Matthiesen/Svendsen af Rudkøbing. De eneste forbindelser mellem dem vi kan finde, kan være at de begge var Rebslagermestre - Niels Peder Larsen i Troense og Niels Peter Svendsen i Rudkøbing. I postkortene refereres der til 'onkel Storm' og 'tante Laura', som om de var i familie. De to var henholdsvis Christian Larsen Storm og Laura Nielsen (datter af Niels Peder Larsen). Hvilken familie relation der kan være har vi ikke kunnet regne ud. Der nævnes også andre fra Larsen Storm familien som tituleres tante (Signe og Esther).
Har Niels Peder Larsen andre søskende? Søskende som måske kan være forbindelsen til Matthiesen/Svendsen familien? En familie som iøvrigt udvandrede i 1900 til Californien.


Leif Svendsen

Hej

Tak. Imponeret over at du kan finde disse informationer så hurtigt.

Har tidligere fået oplyst at moderen til Niels Peder Larsen skulle være Maren Pedersdatter. Når jeg prøver at tyde de vedhæftede links ser det ud som om hende du har fat i hedder Maren Andersdatter. Tager jeg fejl? Står der efternavn = Pedersdatter? Ikke skrap til at tyde din tids skrift.
Lars Nielsens kone Maren Pedersdatter døde i 1830 hvorefter Lars Nielsen giftede sig med Karen Pedersdatter.
Men det kan være en fejl (?) at første kone skulle være Maren Pedersdatter.

VH
Leif Svendsen

Leif Svendsen

Hej igen


Det var ikke 'din tids skrift' men 'den tids skrift' :-).
Kiggede igen på pigen Petrolene og her kan jeg godt se at moderen kan være en Maren Pedersdatter.
Som sagt ikke god til at tyde den tids skrift.

Ole Ingvordsen

Hej

Jeg læser alle steder Maren Peders Datter.
Sammenlign f.eks. i Hans' dåb, hvor der nederst står Baaret af Lars Andersens Hust, eller dåben med den Hans der nedenunder er født den 17. aug. Her hedder faderen Anders Rasmussen og en af fadderne hedder Anders Møller.

https://www.sa.dk/ao-soegesider/billedviser?bsid=178761#178761,30322349

Venlig hilsen
Ole

Leif Svendsen