CM Sörensen

Startet af Ingemar Gollungberg, 02 Feb 2016 - 16:25

Forrige emne - Næste emne

Ingemar Gollungberg

En liten svensk galeas såldes från Sverige till Danmark troligen under år 1905. I Sverige hette galeasen Viking. I 1907 års danska skibsliste finns den med namnet Ane Kirstine från Aarhus. Befälhavare liksom redare hette C M Sörensen. Jag gissar att han var från Aarhus eller dess närhet. Då min uppkoppling till internet är mycket dålig just i de sista dagarna så har jag inte ens kunnat försöka hitta honom. Sörensen finns även i 1909 års skeppsliste.

Någon som kan hjälpa mig ?

Mvh
Ingemar
Vänligen
Ingemar

A-M Jørgensen

Hej

Det tog 7 minutter at finde dette foreløbig:


+Skibsfører

+Karl Sørensen

+Sørensen

1914-04-22

Aarhus Stiftstidende

En af Aarhus' driftigste Skippere i Fragtfarten, K. Sørensen, Galease "Ane Kirstine", er i Nat død paa Sct. Josephs Hospital, kun 35 Aar gl.. havde fra 25 Aars Alderen haft eget Skib, som han selv havde tjent sig til ved Flid og Sparsommelighed.

http://www.sejrssedler.dk/search_listing?cursor=CkgKGAoJc3RhcnREYXRlEgsIgIC-9d-S5_z_ARIoaglzfm9wZW5hd3NyGwsSDFNlYXJjaFJlY29yZCIJMDAwMDk2ODc5DBgAIAA%3D&collection_tags=Skibsf%C3%B8rer&collection=1

vh A-M

Gitte Johansen

#2
Han skulle være her

Carl Marius Sørensen

Det er i Århus Sankt Paul, men der er vist de oplysninger her, du er interesseret i ;)

[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

A-M Jørgensen


Hej Gitte ;)

Jeg havde noget presserende, derfor gik jeg ikke videre men jeg var overbevist om at
enten du eller Anne Mortensen ville grave i det.

vh A-M

Gitte Johansen

Hej A-M

Jeg havde fundet det samme som dig, men nøjedes med at sætte kirkebog ind. ;)
Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Ingemar Gollungberg

Tack för snabbt svar som verkar helt riktigt.

Mvh
Ingemar
Vänligen
Ingemar