Ernst Christian Tranberg f 1871

Startet af Jan Erling Haugland, 11 Mar 2011 - 18:36

Forrige emne - Næste emne

Jan Erling Haugland

Ernst Christian Tranberg til Lønborggaard var gift med Thora Caroline Hoppe f 1877.  Er det noen som vet om dette paret hadde barn ?
Mvh   Jan Erling

John Damm Sørensen

Hej,

De har næppe fået nogen børn. Der optræder ikke nogen børn i folketællingerne til og med 1925, hvor Ernst er 54 år gammel.
Parret bliver viet engang efter 1916, hvor konen ankommer til sognet, jf. FT1921.

Hilsen
John

Jan Erling Haugland

Takk for disse opplysningene!  Da har det antagelig vært ett barnløst ekteskap !?
Mvh   Jan Erling

Gustav Norup

Hej.
Ernst og Thora Tranberg døde barnkøse. Han i 1951 og hun i 1952. Han havde en broder Emil Grøn Tranberg som også døde barnløs i 1947, en broder Hans Jørgen Christian Tranberg, som bliver gift med Johanna Emilia Seiersen (der er 2 børn i dette ægteskab), en søster Mathilde, som bliver gift med Peder Georg Helms og en søster Ane Marie Tranberg, som bliver gift med Wilhelm Carl Marius Norup.

Gustav Norp

Jan Erling Haugland

Dette var jo en flott utgreing, da vet jeg hvordan det var.  Takk for hjelp !!
Mvh   Jan Erling

Jan Erling Haugland

Hei Gustav !
Jeg antar at du er i familie med dette paret ?  Jeg har ett par spm, som ligger litt utenfor min overskrift, men som du muligens vet svar på.  Det var jo flere av disse Hoppe søstrene, en av disse var Juliane Frederikke f 1875, gift med cand jur mm Svend Grubbe-Gregersen, vet du om dette paret hadde barn?  Den tredje søsterens etterkommere med Peter Bendix Grove har jeg godt kjenskap til.
Ser videre på nettet at ved Lønnberggaard er det ett våpen med b l a to traner, er dette våpen til Tranberg slekten ?  Hvis ja, har du en org utgave som jeg i tilfelle kunne få oversendt ?  I tilfelle ja, så sender jeg deg min e-mail adr !
Mvh   Jan Erling

Gustav Norup

Hej Jan,
Jo, jeg kender udmærket parret. Jeg har været på ferie på Lønborggård mange gange som barn. Desværre har gården lidt en kedelig skæbne. Den har skiftet ejer flere gange, og senest har den været kursesejendom, men er gået konkurs. Jeg besøgte senest gårdeni 2009, men da var den i sørgelig forfatning og slet ikke vedligeholdt. Hvad der sker med den ved jeg ikke.
Søstrene Hoppes ægteskaber og eventuelle efterkommere kender jeg slet ikke, så der kan jeg ikke hjælpe.
Det våbenskjold, der vises på gården er ikke slægten Tranbergs. Det ser anderledes ud - jeg har et aftryk fra et laksegl, som jeg kan sende dig, hvis du gir mig din e-mail adresse.
med venlig hilsen
gustav norup

Jan Erling Haugland

Hei Gustav !

Jeg fant en mail adr med ditt navn på nettet, håper det er riktig e-mail adr og person, hvis ikke så svar meg her og jeg sender over en mail adr på dette forum ?

Mvh   Jan Erling

Jan Erling Haugland

Gustav !

Kan du sende på :
jeh-manor  (at) haugland.st

Mvh

Jan Erling