Jeg søger efter Karen Sofie Pedersdatter født 14 aug 1822 i Hovby, Fakse sogn i

Startet af Svenn Chr. Trønning, 30 Jan 2016 - 11:20

Forrige emne - Næste emne

Svenn Chr. Trønning

Jeg søger efterKaren Sofie Pedersdatter født 14 aug 1822 i Hovby, Fakse sogn i Fakse herred, Præstø amt og gift 11 maj 1851 i Ølsemagle Kirke, Ølsemagle sogn i Ramsø herred, Københavns amt med Niels Sørensen født 11 maj 1829 i Hørsholm sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt hvor han dør 20 sep 1910 i Kirkelte, Karlebo sogn i Lynge-Kronborg herred, Frederiksborg amt.

De får to børn Anders Peter Nielsen Havholm født 12 okt 1851 i Ølsemagle sogn i Ramsø herred, Københavns amt og død ca. 1925 i New Jersey, U.S.A.
Samt Johanne Marie Jacobine Nielsen født 02 jul 1854 i Houby, Fakse sogn i Fakse herred, Præstø amt og død 20 mar 1922 i København.

Det sidste jeg har på  Karen Sofie Pedersdatter er:

Afgangsliste:
Afgået fra Sognet.
1855.
Nr.
14 Niels Hansen     28. april.
15 Karen Sophie Pedersdatter  f.m.
16 Anders Peter Nielsen  f.m.
17 Johanne Marie Jacobine Nielsen  f.m.
ALDER: 26 3/4
             32 1/2
               3 1/2
                3/4.
HÅNDTERING:
?
?
?  børn
?  børn
HVORHEN BORTREJST:
Usserød, Hørsholm Sogn.
ANMÆRKNINGER:
-
Fakse Kirkebog side 226 nr. 14-17. Opslag 154, 1844-1875.


Derefter kan jeg ikke finde hende.

Nogle der kender noget til Karen Sofie Pedersdatter???



På forhånd tak for hjælpen.

Svenn Chr. Trønning.



Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning


Svenn Chr. Trønning

Til Inge Hedal.

Må jeg sige dig mange tak for din hjælp. Ja det første man bliver blind på er øjnene og nu har jeg søgt efter hende i tre år og så finder du hende. Det skal du have tak for.

Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning

Inge Hedal

Hej igen
Jeg synes, jeg skylder dig en forklaring på, hvordan jeg fandt hende.
Hun burde være i FT-1860 i Hørsholm sogn på ddd.dda, men det var hun ikke. Det var derimod hendes mand, Niels Sørensen:
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Hørsholm, Usserød Skoledistrikt, Lange Længe, 150 - F6, FT-1860, D5291
Navn:    Alder:    Civilstand:    Stilling i husstanden:    Erhverv:    Fødested:
Niels Sørensen   31   Enkemand   Husfader, Spinder      Birkerød Sogn, Frederiksborg Amt

Da han er enkemand i 1860, var det oplagt at søge Karen Sofies død bagud derfra.
Mvh. Inge

Svenn Chr. Trønning

Til Inge Hedal.

Tak for din mail. Jeg vil sige at jeg godt så den FT, men han var spinder og da han bliver gift og dør er han Husmand så det kunne ikke være min. Men det var han så. Endnu en gang tak for din hjælp.

Med venlig hilsen.

Svenn.
Med venlig hilsen.

Svenn Chr. Trønning