Kasthede Hansted, Thisted, Hvor ligger det.

Startet af Carl Henrik Jeppesen, 28 Jan 2016 - 22:55

Forrige emne - Næste emne

Carl Henrik Jeppesen

Hej,

Jeg støder ofte ind i stednavnet "kasthede" ved Hansted, Thisted, men jeg kan ikke finde det på et kort!
Ear der nogen som ved hvor det ligger?

mvh
Carl Henrik

A-M Jørgensen

#1
Hej

I Øsløs er der et sted ved navn Heden:

8. HILLERSLEV HERRED.
G 63 Kølbygård i Hundstrup.
HUNSTRUP: Hundstrup, Klou, Klou Mølle,Lynderup,Klastrup.ØSTERILD:Østerild,VesterogSønderby,L.
Abildgård, Havre, Hoxer, Tagmark, Håstrup, Vester og Søndergård. HJAREMÅL: Hjardemål, Kårse,Tved,
Klitten, Esdal, Bjerget. HILLERSLEV: Bro Mølle, Skovsted. NORS: Nors, Hinding. TVED: Tved, Nør og
Sønderby, Balrum. SKINNERUP: Skinnerup. VIGSØ: Vigsø, Roesholm, Krægpøt. HANSTED: Hansted.
VESTER VANDET: Klitmøller, Fuglsang. THISTED: Tingstrup. TILSTED: Tilsted. TØMMERBY: Højstrup,
Frøstrup, N. Skadhauge, Langvad, Dalsgård. LILD: Lild, Kjær, Lund, Thorhauge, Kvolsgård, Roelsgård,
Smerup. VESTER TORUP: V. Thorup, Løversgård. VUST: Vust, Holm. KLIM: Klim. ØSLØS: Øsløs,
Bundgård, Heden, Hjortholm, Toudal. ARUP: N. Arup. SENNELS: Brusgård. GØTTRUP: Gøttrup.
VILLERSLEV: Villerslev. LODBERG: Todbøl, På Bjerget i Tolbøl. HVIDBJERG: Hvidbjerg Mølle. ODBY:
Odby

Et skud .. kast kan jeg derimod ikke finde.

vh Anne-Marie

ps. kan det måske være Kåstrup nord for Hillerslev (Kast)

Carl Henrik Jeppesen

Hej,

Jeg tror at "Kasthede" må være i Hansted sogn, Hillerslev Herred idet jeg ofte ser dette stednavn i kirkebogen.

Jeg tror også at det må være et eller anden sted nedenfor holmen ved Hansted, måske i det nuværende reservat, men jeg finder ikke noget.

mvh
Carl Henrik