Hvornår blev Julius Kaj Axel Musmann født i Haderslev ?

Startet af Tom Smidth, 21 Jan 2016 - 22:58

Forrige emne - Næste emne

Tom Smidth

Julius Kaj Axel Musmann er søn af Matthias Musmann 1779-1856 og Anne Christiane Ambrosine.

Efter sigende er de viet 19. dec. 1800

Julius er det eneste barn de skulle få. Flere steder på nettet nævnes 3. maj 1814 som dåbsdato, men det passer ikke med Hovedministerialbøgerne hverken for Vor Frue eller Gammel Haderslev sogn.

Ud fra vielsesdatoen har jeg gennemset begge sogne fra 1801-1803 uden at finde ham.

Kilden til de angivne datoer er Hans Martensen, "Die familie Musmann des Stammes Hadersleben," s. 9 ud af 12;

Kaj nævnes også i KB

Citatkirkebog, Haderslev Vor Frue Hm KB 1852-1861 s. 451 døde 1856 nr. 22 (AO NY opslag 456). 
død 18 februar 1856 begravet 20 februar. Matthias Musmann, enkemand herfra, Senator og kJøbmand, ægte søn af afd. forældre hersteds Kjøbmand Kaj Musmann og hustru Christine Margrethe født Wass. Han havde været gift med Anne Christiane født Ambrosine og efterlader af sit ægteskab en søn Kaj Axel Musmann, Kanceliråd og ? . 76 år 11 mdr. N. KL. Kgd. 

Har du fundet hans fødsel?

Har du fundet ægteskabet mellem Matthias og Anne Christiane?

VH
Tom Smidth
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Tom Smidth

Tak skal du ha Gitte.

Det var ganske sent de fik det barn. Men den dato jeg havde var jo rigtig nok, jeg skulle bare ha' forsat et par sider mere.

VH
Tom
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Tom Smidth

Er der nogen som har dato og sted for vielsen mellem  Matthias Musmann og Anne Christiane Ambrosine?

VH
Tom
Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]

Regelsen

Hej

Ambrosius, Tobias Axel, * 28.01.1733 i Flensburg, amtssekretær i Haderslev, 1775 reitvogt
Tyrstruper Harde, død 07.04.1800 i H.
Venlig hilsen
regelsen

Tom Smidth

Tom Smidth
Roskilde

[www.smidths.dk/gruppe6/] sidst opdateret 7. juli 2015. Vi ses i Legacy-Forum på [legacydansk.com]