Søger vielse i København 1927

Startet af Anders M. Petersen, 16 Jan 2016 - 18:50

Forrige emne - Næste emne

Anders M. Petersen

Ifølge FT 1930 er arbejdsløs søfyrbøder Hans Peder Pedersen (født 20. juni 1881 i Bregninge på Tåsinge) og Louise Helene Oline Antoine Sørensen (født 31. oktober i København) bosiddende i Gladsaxe viet i 1927, men jeg kan ikke finde vielsen?

Der er jo mange sogne at kigge i, men jeg har ikke fundet dem i Gladsaxe, borgerligt viede i København, Trinitatis Kirke (hendes mors hjemsogn i FT 1906) eller i Holmens Kirke.

Er der nogen der har en "genvej" eller er det 100% manuelt herfra?
De er barnløse i FT 1930.

På forhånd tak!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm


Birte Wienecke

Får de nogle børn, det står jo tit der hvor forældrene er blevet gift. de kan jo også være viet borgerligt.
mvh Birte

Anders M. Petersen

Hej Stina!

Mange tak og jeg er super imponeret over at du kunne finde hende på én time! Får man et hint til hvordan?
Ved hendes begravelse står jo både hans dødsdato og deres vielsesdato og meget andet, som jeg ikke havde i forvejen - tak!

Nu skal jeg så finde Hans Peders begravelse :-)

Jeg antager at borgerlige vielser fra Gladsaxe ikke er at finde online?
Det er heller ikke så problematisk, da alle informationer står ved hendes begravelse.

Birte - jeg ved ikke om de fik børn, da det er noget fjern efterslægt, som jeg er gået i gang med. Der er ingen børn i FT 1930, så ingen hjælp dér.

Med venlig hilsen og mange tak til jer!
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm

Stina Kirkegaard Hansen

Ja, jeg glemte lige at få med, at jeg havde fundet hende i Politikens e-arkiv (jeg er abonnent).
Har prøvet at kigge lidt efter manden, men ikke fundet ham. Jeg tror ikke, man kan finde de borgerlige vielser fra Gladsaxe online, men er ikke sikker.
Venlig hilsen
Stina

Stina Kirkegaard Hansen

Så fandt jeg ham alligevel, men ikke meget info - han bisættes d. 10. maj 1952 fra Søndermark Krematorium.
Venlig hilsen
Stina


Anders M. Petersen

Tak Stina - du er en stjerne!

Hilsen fra Gribskovs snedækkede stier :-)
Anders
Medlem af DIS / Bruger Legacy 9.0
Mine aner: www.morup-petersen.dk/stamtavle/1.htm