Jens Senius Broch/Brock født 1585 i Hasle, Aarhus (ham med Maren Jensdatter):

Startet af C. C. K. Fogsgaard, 11 Jan 2016 - 19:37

Forrige emne - Næste emne

C. C. K. Fogsgaard

Født 1610 i Hind, Ringkøbing...

Marens forældre var Vibeke Madsdatter og Jens Olufsen; nogle gør dem til "finere" folk, men jeg hopper ikke umiddelbart på limpinden uden solidt belæg.

Nuvel, hovedpersonen her havde jeg ventet mere baggrundsviden om; Senius, formoder jeg, er et mellemnavn - eller også tager jeg drabeligt fejl.

Jeg kender godt historien om oprindelsen til efternavnet (den skotske forbindelse), men er der nogle bud på mandens herkomst?

I bekræftende fald læser jeg med iver derom.

:)
Gode tanker fra Charlotte...

Flemming Hougaard Nielsen

Hej!

Kilder til dine oplysninger?

Du har mange uafsluttede indlæg, drag dog nogle konklusioner inden du begynder med endnu et indlæg ..., det virker som spam.

Du husker jo godt, så mindes du vel også det gamle DIS forum, hvoraf det kunne udledes at vi deler aner! Da vi er slægtninge, vil jeg antage at du er fornuftig, og bede dig dæmpe dig lidt, du skulle jo nødig blive lyst i band ligesom dengang.

Med venlig hilsen
Flemming Hougaard Nielsen

C. C. K. Fogsgaard

Hej, Flemming, det er da rigtigt, at vi er i slægt (vil du alligevel ikke lige genopfriske min hukommelse for en sikkerheds skyld?)...

Er det gennem aner i Borum?

Jamen - lyst i band og lyst i band - dét er måske udelukkende gået hen over hovedet på mig?

Mange uafsluttede indlæg - er dét forbudt?

Mens jeg lader én ane hvile, søger jeg en anden; det skader næppe nogen...

Fornuftig - moi?

Ja, dét får jeg da skyld for at være, og det er (måske) pænt af dig at antage, men hvordan dæmper jeg mig, når jeg søger svar, der ikke er konkluderet på?

Blot for at blive visere:

Orker du med din genetisk betingede fornuft koncist at eksemplificere, så jeg ikke begår samme fejl endnu engang?

Der ligger masser af hits på omtalte Jens, men indtil videre undlader jeg så at rode mere ved dét.

Som udgangspunkt tænker jeg gerne, at man nok kan tillade sig at spørge, men at man langtfra kan forvente at få noget svar, og dét er da til at leve med.

Please enlighten me furtherly, will you?

Nat-nat og tak for input.

:)




Gode tanker fra Charlotte...