gemme billede fra AO via Firefox

Startet af Peter Bøjesen Jensen, 06 Jan 2016 - 20:11

Forrige emne - Næste emne

Peter Bøjesen Jensen

Hej.
Når jeg har et billede åbent i den nye billedviser i Firefox, så får jeg ikke iconet frem med disketten, som skal bruges når man vil gemme billedet på sin computer.
Er der andre som har oplevet dette og er der en anden løsning end at bruge en anden browser? Jeg kan godt få det at virke i internet explorer.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Arne Feldborg

Har du en reklameblokker kørende.? Det kan meget vel være årsagen. Så prøv at slå den fra midlertidig eller lav en undtagelse for AO.

mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Peter Bøjesen Jensen

Hej Arne
Jeg har Adblock kørende.
Jeg har prøvet at slå den fra på AO.dk men det hjælper ikke
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Kay-Verner Christiansen

Hej Peter!

Kan du ikke prøve at lave et screenshot? Har Adblock også og har ingen problemer i FF

mvh

Kay-Verner
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Peter Bøjesen Jensen

Hej Kay-Verner
Jo, det kan jeg da godt, men det giver ikke samme kvalitet synes jeg, når jeg forstørrer op, som hvis jeg downloader billedet.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Kay-Verner Christiansen

Ja det var nu mest for at se hvordan dit billede så ud i FF ;-)
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Verner Bentsen

Du vælger "disketten" gem, når du har den side du vil gemme.

Herefter op i Firefox menuen og vælger "Gem side som" i Filer menuen.

Der er så mulighed for give billedet navn og hvor det skal gemmes.

mvh Verner

Peter Bøjesen Jensen

Hej Verner
Jeg kender godt fremgangsmåden. Problemet er, at "disketten" mangler når jeg bruger firefox. Der er der kun et symbol for Facebook og en kuvert. Hvis jeg bruger Internet Explorer har jeg knappen med disketten.
Se vedhæftede

[vedhæfting slettet af admin]
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Kay-Verner Christiansen

Der mangler faktisk mange knapper....
H. P. Hansen Korsør - Ølhandler.
Ølhandlere i hele Danmark - der har aftappet for Carlsberg
www.c-etiketter.dk

Peter Bøjesen Jensen

ja, meget mærkeligt
kan selvfølgeligt bruge en anden browser eller lave mine opslag via AOsaldata, men er lidt irriterende, når jeg er normal bruger firefox og hvis jeg bruger et direkte link til et opslag.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Arne Feldborg

Jeg ved godt at AdBblock normalvis ikke forstyrrer AO i Firefox (har den også selv), det gør den til gengæld i Chrome. Og det er lige præcis det samme billede man ser, som det du viser.

Så kan det tænkes, at du har andre ting kørende, der reagerer på linket til "addthis.com/" som kan være den der bremser.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Peter Bøjesen Jensen

Citat fra: Arne Feldborg [185] Dato 07 Jan 2016 - 18:39
Så kan det tænkes, at du har andre ting kørende, der reagerer på linket til "addthis.com/" som kan være den der bremser.


Hej Arne.
Hvad for andre ting tænker du her på? Har som regel min mail åben og nogle andre programmer, men ved ikke af, at de skulle reagere på Adblock.

har også slået Adblock fra på AO-siderne.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk

Arne Feldborg

Citat fra: Peter Bøjesen Jensen [103] Dato 07 Jan 2016 - 19:04
Hvad for andre ting tænker du her på? Har som regel min mail åben og nogle andre programmer, men ved ikke af, at de skulle reagere på Adblock.
Det jeg tænker på er om du har andre udvidelser / tilføjelser i Firefox der reagerer på "addthis.com/", som sandsynligvis er den udløsende faktor her.

Eller om det evt. kan være din viruskiller der forveksler "addthis" med en ret ubehagelig trojansk hest af samme navn.
mvh, a.f.
http://hammerum-herred.dk/
Ved evt. direkte henvendelse til mig: Brug venligst e-mail, ikke "Personlig besked", tak.

Peter Bøjesen Jensen

Hej igen Arne

Må nok indrømme, at det har jeg vist ikke forstand på. Jeg ved ikke om andre tilføjelse mm reagerer på det.

med hensyn til viruskiller, så bruger jeg kun Windows firewall og Windows defender og så er der noget, som hedder windows SmartScreen.
Hilsen
Peter Bøjesen Jensen, 2650 Hvidovre
www.boejesen.dk