Hvad skete der med Matthias Johansen Klingh/klink f. 29.9.1798 Garninson KBH??

Startet af Hanne Westphal, 05 Jan 2016 - 16:17

Forrige emne - Næste emne

Hanne Westphal

Jeg har tidligere efterlyst oplysninger om min tip tip oldefars skæbne. Mathias Klingh bliver gift i 17.3.1826 i skt.Marie Kirken i Helsingør med Bende Kirstine Jørgensdatter Truelsen fra Gilleleje. Han er overjæger ved Garnisonen i Helsingør. De får to børn sammen Peter Christian Frederik Klinck 15.10.1826 og min tipoldemor Christiane Mathilde Klinck 19.8.1828
Ved Peters konfirmation i St Olai 1840 står der afdøde overjægers søn.
Mathilde bliver konfirmeret i Søborg 1843.
Begge børnene kommer på et tidspunkt i pleje han i Helsingør og hun hos familie i Gilleleje.
Men jeg har aldrig fundet deres far død eller forældrene skilt.
Jeg har rimelig meget styr på min tipoldemor men storebrorens og farens skæbne fortoner sig i det uvisse.
Nu prøver jeg igen at søge hjælp.
Venlig hilsen
Hanne Westphal

Birte Wienecke

Her er sønnen i 1834, så mon ikke faderen allerede er død da. er det mon mormoderen han er hos.
Frederiksborg, Lynge-Kronborg, Helsingør Købstad, Helsingøers Kjøbstad, Svingel Vagten 533, 2, FT-1834, C7789

Kirstine Truelsen 57 Enke  lever af Fiskehandel 
Peter Christian Klink 7 Ugift  Pleiesøn

mvh Birte

Hanne Westphal

Jeg siger tak men jeg har FT for 1834 og 1840 på begge børn Pigen bor i Gilleleje hos sin moster og onkel og drengen  først hos enken du fandt og siden hos en ny fisker/færge familie i Helsingør.
Men efter 1840 er Peter og moren forsvundet  og jeg har aldrig fundet faren død. ????????
Jeg håbede at der var nogle derude som var stødt på Klink/Klinck/Klingh navnet.
Vh Hanne Westphal

Birte Wienecke