2 x Jens Nielsen Kjellerup (kiellerup, Kjeldrup. Kieldup) i Aarhus

Startet af Elizabeth Høilund Buffet, 31 Dec 2015 - 23:40

Forrige emne - Næste emne

Elizabeth Høilund Buffet

I årene efter 1740 findes der to mænd med samme navn i Aarhus som begge stammer fra Hørup sogn i Viborg amt hvor byen Kjellerup ligger.

Den ældre (min ane) får borgerskab i Aarhus i 1742 - født ca 1711HAn er født ca  og dør i 1770
Den yngre får borgerskab i Aarhus i 1749 - efter at først have været borger i Viborg. Han er født i ca 1713 - og dør i 1763

De bliver gift med søstrene Kiersten Lauridsdatter Giedding og Sidsel Lauridsdatter Giedding  - døtre af Laurids Christensen Giedding som havde haft borgerskab som hestehandler i Aarhus siden 1703.

De bruger samme navne for deres børn hvoraf de fleste kan føres tilbage til mødrenes side,

Mit spørgsmål er om der er nogen mulighed for at finde ud af om disse to mænd er brødre - eller om deres fædre er to forskellige Niels i Kjellerup ?
Farmødrenes navne må findes hos de to mænds døtre.
Anne Marie - og Maren (2 gange) hos den ældre
Anne Kirstine hos den yngre.

Er der nogle der kender disse familier - eller som har nogle ideer om hvordan deres forældre kan findes.

Efterslægterne til begge har jeg helt styr på

Godt Nytår -

Hilsen Elizabeth i Vermont (USA)

Poul Erik Edsen-Johansen

hej

godt nytår til dig også

ja .du har fået en opgave

Jeg tænkte om borgerskabsprotokollen kunne give dig oplysninger om  deres ophav.
personlig ved jeg ikke om den indeholder disse oplysninger.



mvh
poul e


Med venlig hilsen
Poul Erik Edsen-Johansen
Roskilde

Elizabeth Høilund Buffet

Hej Poul Erik

Tak for dit indlæg - desværre giver Aarhus borgerskabprotokol kun fødstedet for de to Jens Nielsen Kjellerup - Viborg borgerskaber ligger ikke på Nettet - og Atlanterhavet ligger imellem mig og Viborg landsarkiv.

Jeg havde håbet at med alle de efterkommere som de to mænd har at der en der var faldet over deres forældre - eller måske søskende som kunne hjælpe os videre,

Jeg har prøvet at se hvad jeg har kunne finde gennem fadderne - men intet fører mig tilbage til Kjellerup eller Hørup Sogn.

At de to mænd er svogre er der ingen tvivl om - men muligheden for at de er brødre eksisterer jo også. 

Hilsen fra Elizabeth i Vermont