Sorø Amt: en vielse og Holbæk Amt, henholdsvis vielse og død !!

Startet af Georg Pindborg Larsen, 22 Dec 2015 - 18:26

Forrige emne - Næste emne

Georg Pindborg Larsen

Hej Dis-Forum !!

Det drejer sig om 2 søstre født i henholdsvis Sorø Amt og Holbæk Amt, og jeg ønsker hjælp til at finde den enes vielse og den andens død (de var søskende til min morfar):
1) vielse vedr. Hansine Marie Hansen, født i Ottestrup Sogn, Sorø Amt, den 22. dec. 1885, altså for nøjagtigt 130 år siden ... død den 28. april 1957 Sæby Sogn, Holbæk Amt, og det er noteret, at hendes ægtemand hed Hans Kristensen (: husmand, arbejdsmand) ... en datter, Birthe Hedvig Elisabeth Rostgaard Kristensen, blev født den 12. sept. 1916 Gørlev Sogn, Holbæk Amt
og
2) død vedr. Edith Sofie Elisabeth Hansen, født i Gierslev Sogn, Holbæk Amt, den 12. april 1898, viet den 19. juni 1920 Gørlev Sogn, Holbæk Amt, til brøndgraver og ringer Johannes Madsen ...
en datter, Ingrid Madsen, blev født den 24. maj 1921 Havrebjerg Sogn, Holbæk Amt - og en søn, Harry Madsen, blev født den 5. marts 1924 Kirkerup Sogn, Sorø Amt

Mvh (tillige god jul og godt nytår)
Georg
Pindborg Larsen

Gitte Johansen

Venlig hilsen
Gitte Johansen 8520 Lystrup

gittejohansen(snabel a)rocketmail.com

Georg Pindborg Larsen

Kære Gitte Johansen !!
Tak for hurtigt svar vedr. vielse for Hansine Marie Hansen, og helt utroligt så står hendes søster Eleonora Terkeldine Kristines første ægteskab i næste rubrik - således fik jeg det forærende oveni, hvorfor der skal lyde en ekstra tak !! Hvis der også kommer information om Edith Sofie Elisabeths død, vil det være som en ekstra julegave !!
Med venlig hilsen
Georg Pindborg Larsen