Fra mappe til Picasa - hvordan ?

Startet af Gerda Nielsen, 08 Mar 2011 - 18:33

Forrige emne - Næste emne

Gerda Nielsen

Hej

På "skrivebordet har jeg en mappe med nogle billeder, som jeg gerne vil have flyttet over på Picasa.

Hvordan gør jeg det ?

Venlig hilsen
Gerda Nielsen

Nancy Petersen

Du åbner bare Picasa, så finder programmet selv billederne.

Vh
Nancy

Gerda Nielsen

Hej Nancy

Tak skal du ha'

det lyder nemt, men det bliver jeg ikke klogere af.

mvh Gerda


Nancy Petersen

Jeg tror ikke, jeg helt forstår, hvad problemet er.
Mener du, at du vil lægge billederne ind i selve programmet? Det tror jeg ikke, man kan.
Og det er da heller ikke nødvendigt. Som nævnt finde programmet selv de billeder, du vil bearbejde.
Når du åbner Picasa, kan du med det samme se de billeder, du har liggende på enten skrivebordet eller i mapper. Og så er et bare at vælge et billede.

Ellers må du forklare lidt nærmere.

Vh
Nancy

Gerda Nielsen

Hej Nancy

På det jeg kalder skrivebordet har (skærmfladen)jeg en mappe med nogle billeder jeg engang har scannet fra en bog, helt udenom Picasa.

Disse billeder vil jeg nu gerne have ind på Picasa, så jeg kan gøre dem lysere, men som du skriver, så kan det måske ikke lade sig gøre.

mvg. Gerda

Nancy Petersen

Du klikker bare på et billede. På højre side af billedet er der nu en masse muligheder for at ændre og lave andet sjovt med billedet.

Nancy

Gerda Nielsen


Vi snakker desværre forbi hinanden.

Billedet er jo netop ikke inde på Picasa, hvor man kan lave sjove ting.

Gerda

Nancy Petersen

Øv!

Hvis du ikke lige kan se billedet, når du har åbnet Picasa, så går du bare ud og finder det!
Ude i højre side af skærmen er der en rulle menu, kør op eller ned, så dukker det, du har liggende på skrivebordet frem.

Nancy

Gerda Nielsen

Hej Nancy

Tak for din tålmodighed.
Jeg kommer ikke videre idag.

mvh Gerda

Nancy Petersen

Jeg er da ked af,at det ikke lykkedes at forklare det bedre - du må prøve dig frem en anden dag.

Hilsen
Nancy

Henrik Poulsen

#10
Hej Gerda...

Jeg forsøger mig lige her.

Login på Picasse. Click på upload iconet.



Du for så mulighed for at oprettet et nyt album eller bruge et eksiterende



Skriv navnet på dit nyt album og klik fortsæt. klik på "Vælg de billeder, der skal uploades".



Herefter får du et navigationsvindue hvor du bare skal vælge de filer du vil uploade.



Vagn Altmann

Mojn Gerda,

Som jeg opfatter dit spørgsmål, drejer det sig ikke om upload til Picasa webalbum, som Henrik så udmærket beskriver, men om at gøre dine billder på dit skrivebord tilgængelige for Picasa på din PC.

Du skal fortælle Picasa, at skrivebordet skal undersøges for billeder. Det kan du gøre således:

Start Picasa, vælg "Værktøjer", "Mappeadministration".
Find "Skrivebord" i venstre kolonne, og sæt mærke i "Scan altid" i højre kolonne, så vil Picasa finde ethvert billede, som du lægger på dit skrivebord.



[vedhæfting slettet af admin]
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Gerda Nielsen

Hej Henrik og Vagn

Mange tak for jeres udførlige svar.

Jeg har prøvet om jeg kunne finde ud af det og det er delvis lykkedes, men

alle de mange billeder, jeg havde på Pica er væk, så jeg er grædefærdig.

Hvordan får jeg dem gendannet ?

venlig hilsen
Gerda

Vagn Altmann

Tør øjnene og beskriv så præcis som muligt, hvad du har gjort, så finder vi nok en løsning.

Til din beroligelse kan jeg fortælle dig, at dine billeder ikke er forsvundet fra din PC, men Picasa kan åbenbart ikke finde dem nu.

Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Gerda Nielsen

Hej Vagn

Tak for dine trøstende ord.

Jeg ved ikke, hvad jeg har gjort - hverken før eller efter - men nu er billederne fremme igen.

Det er farligt, at trykke på for mange knapper uden rigtig at vide, hvad det drejer sig om.

Med venlig hilsen
Gerda


Vagn Altmann

Man skal ikke være så bekymret for at trykke på knapperne i Picasa. Dine originale billeder ligger ikke i Picasa, men rundt omkring på din PC. De bliver blot lokaliseret og præsenteret af programmet.
Lykkedes det at få picasa til at finde din billedmappe på skrivebordet?
Venlig hilsen

Vagn Altmann 6360

Gerda Nielsen

Hej igen

Ja, alt er OK.

mvh Gerda

Henrik Poulsen

Citat fra: Gerda Nielsen Dato 09 Mar 2011 - 10:36
Jeg har prøvet om jeg kunne finde ud af det og det er delvis lykkedes, men
alle de mange billeder, jeg havde på Pica er væk, så jeg er grædefærdig.

Skriv til Picasa support. Jeg er sikker på de stadig har dem liggende på deres server hvis du har uploadet dem på et tidspunkt. Hos MyHeritager kan bruger også vælge at slette, men vi gemmer alt i en periode i tilfælde af at man skulle fortryde eller har lavet en fejl.

Gerda Nielsen

Hej Henrik

Tak for den oplysning.

Venlig hilsen
Gerda