Jens Knudsen Handberg Viborg død omk. 1765

Startet af Dan Hilding, 16 Dec 2015 - 19:54

Forrige emne - Næste emne

Dan Hilding

Hej Alle

Jeg søger oplysninger om.........
Jens Knudsen Handberg /iflg. flere slægts træer på nettet, født 1620 i Viborg

Der står adskillige steder på nettet at han dør i 1665 i Viborg, og det skal såmænd nok også passe at han dør omkring dette årstal da hans kone Karen Sørensdatter Bering gifter sig for anden gang den 13. aug. 1765 med feldbereder Jacob Mogensen.

Nu har jeg været igennem KB Viborg Sønder sogn to gange fra 1763-65 uden at finde ham begravet.
Jeg kan have overset ham...... ;D

Er der nogen her i DIS der har forsket i samme person, har hans begravelses data og vil dele med mig.

mvh/dan

sanne rasmussen

Hej Dan

Der er noget der ikke stemmer. Jens Handberg er død i 1665 og hans hustru gifter sig igen i 1765- 100 år senere!!

Mvh
Sanne Rasmussen

Dan Hilding

#2
Hej Sanne  ;D

Du har ret, hvis dette var tilfældet var det godt gået af hende.

Selvfølgelig... en tastefejl hun gifter sig i 1665.
og kirkebog år er også forkert, hvor flovt KB 1663-1665

hilsen/dan

sanne rasmussen

Hej igen
Der er den mulighed at Handberg er begravet i Viborg domsogn og der findes kirkebøgerne først fra 1726
Mvh
Sanne Rasmussen

Dan Hilding

#4
Hej Sanne
Tak for input

Hvem siger forøvrigt han hedder Knudsen, der dør en Jens Christensen i Kirkestræde i marts 1665 og Karen Sørensdatter gifter sig igen et halvt år efter sidst i aug. 1665. Et passende tidsrum at være enke på i den tid.

Jeg har kun hans efternavn fra de slægtstræer der er på nettet og de er alle ens??? uden angivelser af kilder.

Så mange kan umuligt tage fejl, eller kan de  ;)

Jeg holder mig indtil videre til Knudsen Handberg og graver videre i håb om at finde Mønstringsruller ell. lign.

Jeg mangler nogle links til steder der omhandler Viborg på den tid, er der nogen i dette forum der har ideer.

Hilsen/dan