Johanne Marie Olsens børn født fra 1864 og frem i Brønshøj

Startet af Birthe Eis Grøndahl, 14 Dec 2015 - 19:05

Forrige emne - Næste emne

Birthe Eis Grøndahl

Jeg søger min formors halvsøster (eneste familie) --- ja jeg søger hendes børns skæbne:

Mor hed altså Johanne Marie Olsen, hendes data: født i Brønshøj sogn 1.4.1833 af forældre Ole Frederiksen og Ane Catrine Winkler (Petersen), døbt i Brønshøj kirke 9.6.1833, viet i Brønshøj kirke 13.11.1864 til Jens Larsen, som på et tidspunkt forlod hende, død 21.8.1889 og begravet 25.8.1889 fra Brønshøj kirke.

Jeg har fundet følgende børn af hende:

Jens Larsen født 11.7.1864 og døbt 27.11.1864 i Brønshøj kirke. Han levede i 1870 (ved folketællingen).

Andreas Frederik Larsen født 7.9.1870 og døbt 6.11.1870 i Brønshøj kirke.
Andreas levede ved sin mors død i 1889, han betalte hendes begravelse. Han var på dette tidspunkt tjenestekarl i Vangede, Gentofte sogn.

Det er hvad jeg ved om denne gren af familien, hvis nogen kender disse to sønner, eller måske andre børn af
af samme moder, vil jeg blive glad for at høre om dem.

Med venlig hilsen Birthe

Stina Kirkegaard Hansen

#1
Jeg ved ikke, om det er ham, men jeg har tjekket Politikens e-arkiv og finder en Pens. maskinarbejder Andreas Frederik Larsen under begravelser i Hvidovre d. 9. september 1956.
Jeg kan dog ikke umiddelbart finde ham i kirkebogen.

Her et registerblad på Andreas:
http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2243384&searchname=polit_simple

Venlig hilsen
Stina

Hans Peter Christiansen

#2
Er dette Andreas med en fejl i datoen??

http://www.politietsregisterblade.dk/component/sfup/?controller=politregisterblade&task=viewRegisterblad&id=2430824&searchname=polit_adv

Udfyldelsesdato: 19-3-1902
Personer
Hovedperson
Frederik Andreas Larsen , 17-9-1870
Stillinger: Tjk
Adresser
19-3-1892: Hulegaard, Utterslev
Mvh HP

Susanne Riis

I 1930 bor der en Andreas Larsen, f. den 17-9-1870 i Brønshøj, på Gladsaxevej (Marielyst), hvor han er kusk medhjælper hos proprietær Christian Petersen. Du finder ham under Folketællingsskema 605.
mvh
Susanne Riis

forsker i slægterne Riis, Kagstrup, Kolding, Pedersen,Brøchner og Gjørup

Birthe Eis Grøndahl

Kære Stina, Hans Peter og Susanne.

Tusind tak for jeres svar.
De to i Registerbladende, og også Andreas i Folketællingen er med stor sandsynlighed den søgte Andreas.
Den døde i Hvidovre vil jeg tjekke, men da skal han være 86 år, og han var kusk som 60-årig, så han er mere tvivlsom, men selvfølgelig prøver jeg at finde ham.

Og jeg havde ikke tænkt på at Brønshøj var med i registerbladene, Brønshøj var ikke en del af København da Andreas blev registreret i Utterslev (Brønshøj sogn) i 1892.

Men tak igen, nu har jeg noget at arbejde videre med.

Hilsen Birthe